آمادگی هرمزگان برای برگزاری هفتمین جشنواره عمار

 به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، احمد بهنیا دوشنبه شب در نشستی با خبرنگاران با اشاره شکل‌گیری این جشنواره بعد از فتنه 88 و سخنان تاریخی رهبری انقلاب و تعبیر «أین عمار» گفت: رهبری در دیداری با مسئولان جشنواره عمار داشتند، با اشاره به عنوان جشنواره که از نام «عمار یاسر» گرفته شده است به نقش آن حضرت در یاری امام علی(ع) در جنگ‌ها پرداختند به طوری که هر جا نیاز بود با بلند کردن پرچم جبهه امیرالمؤمنین به ویژه در جنگ صفین، روشنگری می‌کردند، به همین دلیل، اسم خوبی برای جشنواره تعیین شده است.

بهنیا درباره اکران‌های جشنواره عمار در استان هرمزگان اظهار داشت: از سال 90 با تلاش فعالان فرهنگی، اکران‌های عمار در شهرستان‌های استان شروع شده است و تا امروز ادامه دارد که تاثیرات خوبی در میان مردم داشته است.

وی با اشاره به آمادگی اکران کنندگان این استان برای هفتمین دوره جشنواره عمار بیان کرد: سیاست این جشنواره در توجه به مردم، باعث شده در سراسر کشور، اقشار مختلف جامعه بتوانند به عنوان اکران کننده و مخاطب با این جشنواره ارتباط داشته باشند.

مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عمار در هرمزگان ادامه داد: در شهرستان‌های مختلف استان، نماینده‌هایی مشخص کرده‌ایم تا کسانی علاقه دارند آثار منتخب جشنواره عمار را در محل‌های متنوع مثل مسجد، پایگاه، حسینیه، اداره، حوزه علمیه و دانشگاه اکران کنند، با مراجعه به این افراد و دریافت فیلم‌ها متناسب با امکانات خودشان، آثار را برای مردم به نمایش بگذارند.

وی در پایان توضیح داد: بر اساس آماری که از اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در هرمزگان داریم، تاکنون نزدیک به 200 اکران در شهرها و روستاهای مختلف استان مثل میناب، بندرعباس، بشاگرد، بندر لنگه، سندرک، زیارت‌علی و… میزبان فیلم‌های عمار شدند و دبیرخانه جشنواره نیز در جریان این اکران‌ها قرار گرفتند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید