شاهکار توخل در لندن؛ نابغه آلمانی چلسی را دوباره فینالیست کرد

هرمزبان – چلسی با شایستگی کامل از سد رئال مادرید عبور کرد و راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، چلسی در فینال 2020/21 لیگ قهرمانان اروپا حریف منچسترسیتی خواهد بود. به نقل از Opta، دیدار تیم های چلسی و رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نکات آماری جالب توجهی داشت که بخشی از آنها را مرور می کنیم:
چلسی اولین تیم در تاریخ لیگ قهرمانان است که با حذف رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در مراحل حذفی تورنمنت، راهی فینال می شود. میسون مانت از چلسی با 22 سال و 115 روز جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان است که در نیمه نهایی رقابت ها مقابل رئال مادرید موفق به گلزنی می شود. تیمو ورنر اولین بازیکن آلمانی تاریخ لیگ قهرمانان است که با پیراهن یک تیم غیر آلمانی مقابل رئال مادرید گلزنی می کند.
توماس توخل اولین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست که در دو فصل متوالی با دو تیم مختلف به فینال رقابت ها صعود می کند. منچسترسیتی – چلسی، سومین فینال تمام انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست؛ پیش تر شاهد فینال چلسی – منچستریونایتد (2008) و لیورپول – تاتنهام (2019) بوده ایم؛ تنها اسپانیایی ها از این حیث برابر هستند (2000، 2014 و 2016).
چلسی و منچسترسیتی هر دو در مسیر راهیابی به فینال لیگ قهرمانان تنها 4 گل دریافت کرده اند و این تنها در فصل 2005/06 آرسنال (2)* و بارسلونا (4)* آمار بهتری از این حیث داشتند. ادوارد مندی در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا طی 11 بازی 8 کلین شیت ثبت کرد که بهترین آمار تاریخ تیم های انگلیسی در این رقابت هاست.
توماس توخل، سرمربی آلمانی چلسی موفق شد تیمش را به فینال لیگ قهرمانان رهنمون سازد. در اوایل فصل و بعد از نتایج پرفراز و نشیب چلسی تحت هدایت فرانک لمپارد کمتر کسی تصور می کرد این تیم حتی موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم بشود، اما یک جا به جایی روی نیمکت همه چیز را تغییر داد. توماس توخل تنها یک ماه بعد از جدایی از پاری سن ژرمن هدایت چلسی را بر عهده گرفت و حالا در اواخر فصل این تیم در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.
برتری های متوالی در لیگ برتر باعث شد چلسی خود را به رتبه چهارم جدول لیگ برتر رسانده و در آستانه کسب سهمیه لیگ قهرمانان قرار بگیرد. اما اوج درخشش چلسی در مهم ترین تورنمنت اروپایی رقم خورد. آنها بعد از گذر از سد پورتو خود را به جمع چهار تیم رسانده و امشب موفق به غلبه بر پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان شدند.
چلسی که در دیدار رفت و در پایتخت اسپانیا به نتیجه خوب 1-1 دست یافته بود، امشب با ارائه نمایشی درخشان با دو گل رئال مادرید را مغلوب کرده و راهی فینال لیگ قهرمانان شد. البته چلسی در این دیدار بدشانس بود که فقط دو بار موفق به گلزنی شد و دیرک دروازه و البته درخشش تیبو کورتوا اجازه پرگل تر شدن پیروزی آبی های لندن را نداد.
بی تردید نقش اول این تحول بزرگ را باید توماس توخل نامید. او تبدیل به اولین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان شد که در دو فصل متوالی و با دو تیم مختلف به فینال راه یافته است. فصل قبل پاری سن ژرمن تحت هدایت او در آخرین گام و با یک گل مغلوب بایرن مونیخ شد و این فصل توماس توخل امیدوار به فتح لیگ قهرمانان برای اولین بار است. در کنار تیاگو سیلوا نیز برای دومین سال به فینال می رسد و این زوج امسال به دنبال قهرمانی هستند.
رئال مادرید در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی مقابل چلسی حرفی برای گفتن نداشت تا شاهد یک فینال تمام انگلیسی باشیم. چلسی در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا از هر لحاظ بر رئال مادرید برتری داشت و با شایستگی و با پیروزی 3-1 در مجموع، راهی فینال شد تا حریف منچسترسیتی و پپ گواردیولا شوند. رئال مادرید و زیدان اسیر برنامه تاکتیکی بی نقص توماس توخل شدند و حالا فقط به لالیگا امید دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید