خبر فوری

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۱۶ اردیبهشت

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز چهارشنبه به ۹ میلیون ۲۶۰ تومان رسید که کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را در قیاس با روز گذشته دارد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ چقدر بود؟

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز چهارشنبه به ۹ میلیون ۲۶۰ تومان رسید که کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را در قیاس با روز گذشته دارد. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با ۴۱,۳۰۰ تومان کاهش، ۸۹۸,۱۰۰ معامله شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

طلای جهانی در معاملات روز چهارشنبه کار خود را با قیمت حوالی ۱۷۸۳ دلار آغاز کرد و در ادامه تا سطح ۱۷۶۹پایین آمد. اما دوباره رو به صعود گذاشت و تا ساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۷۸۲ دلار رسید. افت قیمت طلا با رشد بازدهی اوراق ۱۰ساله خزانه‌داری آمریکا و بازگشت آن به بالای سطح ۶/ ۱درصد همراه بود. علاوه بر این شاخص دلار در روز چهارشنبه تقویت شد و این امر نیز می‌توانست در کاهش قیمت طلا تاثیرگذار باشد. وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرده است که افزایش نرخ بهره را محتمل نمی‌داند.

کارشناسان اقتصادی اظهارات «جنت‌یلن» در این خصوص را در کاهش قیمت طلا موثر می‌دانند؛ زیرا تغییر ندادن نرخ بهره ناشی از آن است که فدرال‌رزرو نگرانی در مورد انتظارات تورمی ندارد. محرک نزولی دیگر قیمت طلا پیشرفت واکسیناسیون و به تبع آن بازسازی اقتصادی است.

اقتصادنیوز درباره بازار طلا نوشت: ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی بعدازظهر روز دوشنبه بالای محدوده ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود، ولی با در نظر گرفتن افت قیمت دلار در معاملات پشت خطی، ارزش ذاتی سکه تا مرز ۹ میلیونی تومانی افت کرده است. به باور تحلیل گران فنی اگر امروز اسکناس آمریکایی به بالای محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان برنگردد، احتمال از دست رفتن محدوده ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی سکه بسیار زیاد است.

برخی سکه بازان به افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی دلخوش کرده اند ولی سقوط فلز زرد از مرز هزار و ۸۰۰ دلاری در روز سه شنبه، این امید را تا حدی کاهش داده است.

 

 

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید