خبر فوری

نباید توقع زیادی از آموزش غیرحضوری داشته باشیم/ خدمات اینترنتی مناسبی در استان بوجود آمده است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بنده نگران سخت افزار کار آموزش مجازی بوده ام و مجموعه های که خدمات اینترنتی را ارائه می‌کنند توانایی لازم را جهت گذر نظام آموزشی ما از حضوری به غیر حضوری را دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده به مناسبت هفته معلم ظهر امروز طی دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان  با اشاره به برگزاری غیر حضوری کلاس های مدارس گفت: نباید توقع داشته باشیم نظام غیر حضوری مانند نظام حضوری نقش تربیتی خود را ایفاء کند هر چند دارای برکات زیادی است اما تأثیر گذاری مناسب خود را ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود : آنچه که مسلم است ما باید در شرایط خاص تدابیری را بیندیشیم و برای دوران بعد از کرونا  نیز در فکر برنامه های خاصی باشیم بعد از اتمام این ویروس ما با نظام تعلیم و تربیتی رو به هستیم که از دو ظرفیت آموزش حضوری و غیر حضوری بهرمند است ،یکی کارکرد های گذشته است و دیگری ظرفیت جدید که از آن بهره‌مند شده ایم و بهره‌برداری نیز کرده ایم و این آموزش و پرورش که می‌تواند با استفاده از این ظرفیت گام های موثری را در فرهنگ سازی نظام تعلیم و تربیت بردارد.

امام جمعه بندرعباس افزود: آموزش و پرورش نقش فرهنگ سازی را در جامعه و به خصوص خانواده ها دارد در حوزه خانواده ، آموزش و پرورش کارهای گسترده ای انجام شد است ، در بحث ارتباطات  معلم و خانواده نسبت به گذشته پر رنگ تر شده است، اما هنوز آن ارتباطات تنگاتنگ قابل قبولی بین نظام آموزش و پرورش و خانواده ها که مد نظر است به وجود نیامده است و این خلع به وجود آمده باید پر شود.

حجت‌الاسلام دکتر عبادی زاده خاطرنشان کرد: والدین در دوران کرونا  با دغدغه مندی بیشتری در مسائل آموزشی و تعلم و تربیت  فرزندان خود ورود کرده اند که نکته بسیار ارزشمندی است و نشان از اهمیت موضوع آموزش و تعلیم و تربیت  در بین خانواده ها را دارد، نظام آموزشی  باید همواره در جهت دغدغه مند کردم خانواده ها تلاش خود را انجام دهد تا حلقه ارتباطی به وجود آماده گسسته نشود.

وی خاطرنشان کرد ،: در روایت متعددی آمده است که همراه بیماری و بلاها فرصت ها و نعمت های  نیز نهفته شده است مانند فضای جدیدی که به آن دست پیدا کردیم و فرهنگ سازی خوبی در جامعه صورت گرفته است و امروز حضور خانواده ها بسیار پر رنگ تر از گذشته شده است و این ارتباطی که تشکیل شده است بسیار مفید است و نقش والدین را در آن  بسیار پر رنگ است، باید حلقه وصل والدین و دانش آموز به سمت والدین و مسؤلان نظام تعلیم و تربیت حرکت کند و خانواده مانند یک عضو اصلی در کنار معلمان نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: بنده نگران سخت افزار کار آموزش مجازی بوده ام  و مجموعه های که خدمات اینترنتی را ارائه می‌کنند توانایی لازم را جهت گذر نظام آموزشی ما از حضوری به غیر حضوری را دارند، در روزهای آغازین مشکلات بسیاری بود اما از دی ماه شرایط تغییر کرده است که جای امید بخشی است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید