خبر فوری

۶شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند

هرمزبان – جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان وضعیت شش شهرستان در این استان را قرمز اعلام کرد و گفت: همه ما باید برای بهبود شرایط پروتکلهای بهداشتی را با جدیت هر چه تمامتر رعایت کنیم تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

علی رئوفی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: هم اکنون شهرستان های بندرعباس، میناب، قشم، جاسک، بندرخمیر و بستک در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: شهرستان های بندرلنگه و پارسیان نیز در وضعیت نارنجی و شهرستان های حاجی آباد، رودان، سیریک، بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد هستند.

وی با تاکید بر رعایت محدودیت های کرونا در تمام مناطق و براساس رنگ بندی های اعلام شده، گفت: در شهرستان‌های وضعیت قرمز، فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار ممنوع است و همچنین در شهرستان‌های وضعیت نارنجی فعالیت مشاغل گروه سه و چهار و در شهرستان‌های وضعیت زرد فعالیت مشاغل گروه چهار ممنوع است.

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان خاطرنشان کرد: بوستان‌ ها و مراکز تفریحی، بازارهای سرپوشیده و سرباز، مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی، در شهرستان‌های وضعیت قرمز باید تعطیل باشند.

رئوفی تصریح کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان های وضعیت قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ به سایر شهرها ممنوع است.

وی با اشاره به دورکاری دو سوم کارکنان اداره ها و دستگاه‌ها در شهرستان‌های وضعیت قرمز، اظهار داشت: در این شهرستان‌ها دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری باید با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور حداکثر ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

این مقام مسوول با اشاره به دورکاری ۵۰ درصد کارکنان ادارات در شهرستان‌های وضعیت نارنجی، اضافه کرد: در این شهرستان‌ها ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری باید با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصد کارکنان انجام خواهد شد.

رئوفی با اشاره به دورکاری یک سوم کارکنان ادارات در شهرستان‌های وضعیت زرد، بیان داشت: در این شهرستان‌ها کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: از مردم خواستاریم با جدیت بسیار زیاد و برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا و کاهش ابتلا، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و خودداری از برگزاری هرگونه تجمع و مراسم‌های عروسی، ختم، دورهمی و مهمانی را رعایت کنند و دستگاه های متولی و ناظر نیز با متخلفان و کسانی که پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند، برابر قانون برخورد نمایند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید