خبر فوری

منچسترسیتی 2 – پاری سن ژرمن 0؛ سیتیزن ها بالاخره به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند

هرمزبان – منچسترسیتی که در بازی رفت با نتیجه 1-2 در پاریس به برتری دست یافته بود، امشب نیز در خانه خود با دبل ریاض محرز موفق به غلبه بر پاری سن ژرمن و صعود به فینال لیگ قهرمانان شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، منچسترسیتی به انتظار هواداران خود پایان داد و بالاخره به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید. پس از برد 2-1 در دیدار رفت، سیتیزن ها با رسیدن به گلی زودهنگام در دیدار برگشت، کنترل این بازی را به دست گرفتند تا در نهایت به شکلی قاطعانه خود را به بزرگ ترین میدان اروپا برسانند. فرصت سوزی های پاریسی ها در نیمه اول کار آن ها برای جبران گل های خورده را سخت کرد تا این پپ گواردیولا باشد که پس از قریب به یک دهه، دوباره در فینال لیگ قهرمانان اروپا حاضر می شود.
پاری سن ژرمن بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه هشت و بعد از برخورد توپ به الکساندر زینچنکو صاحب یک ضربه پنالتی هم شد، اما کوئیپرز بعد از بازبینی صحنه تصمیم خود را تغییر داد. اما در دقیقه 11 منچسترسیتی به گل اول دست یافت. روی شروع فوق العاده ادرسون و پاس به بیرون زینچنکو، ضربه کوین دی بروین به مدافعان پاریس برخورد کرد و در ادامه ریاض محرز از زاویه ای دشوار و با یک ضربه زمینی از سمت راست محوطه موفق به گلزنی شد.
در دقیقه 17 و روی ارسال آنخل دی ماریا از سمت چپ بود که پاری سن ژرمن فاصله ای تا زدن گل تساوی نداشت، اما بدشانس بود و ضربه سر مارکینیوش به دیرک افقی دروازه برخورد کرد. دقایقی بعد و روی شروع مجدد اشتباه ادرسون بود که پاری سن ژرمن تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت، اما ضربه فنی دی ماریا با حداقل اختلاف ممکن از کنار دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه 30 و روی همکاری ایلکای گوندوگان و دی بروین این سیتی بود که باز هم صاحب موقعیت گلزنی شد، اما ضربه ستاره بلژیکی دقیق نبود و از بالای دروازه به بیرون رفت. در لحظات پایانی نیمه اول ضربه ریاض محرز از زاویه ای دشوار این بار با عکس العمل کیلور ناواس همراه شد و در نهایت نیمه اول با برتری 0-1 سیتی به اتمام رسید.
در دقایق ابتدایی نیمه دوم پاری سن ژرمن تلاش زیادی برای زدن گل تساوی داشت و در دو موقعیت ممکن بود این اتفاق رخ دهد، اما ضربات نیمار و آندره هررا در مقابل دروازه به بدن مدافعان سیتی برخورد کرد. اما در دقیقه 62 سیتی به گل دوم رسید. روی ضدحمله سریع این تیم، این فیل فودن بود که با یک پاس زمینی و عرضی ریاض محرز را صاحب موقعیت کرد و ستاره الجزایری در موقعیتی تک به تک با ضربه ای دقیق به طاق دروازه باز هم موفق به گلزنی شد. در دقیقه 70 آنخل دی ماریا با حرکتی خشن روی فرناندینیو بیرون از زمین مستقیما با کارت قرمز مواجه شد تا کار پاریس برای بازگشت سخت تر از قبل بشود.
دقایقی بعد فیل فودن در سمت چپ محوطه صاحب موقعیت شده و تا آستانه زدن گل سوم پیش رفت، اما ضربه با بد بدشانسی به دیرک دروازه برخورد کرد. در دقیقه 80 باز هم فیل فودن در محوطه می توانست روی دروازه حریف خطرساز ظاهر شود، اما ضربه او در اختیار کیلور ناواس قرار گرفت. در دقایق پایانی اتفاق خاصی رخ نداد و سیتی با کسب برتری 0-2 راهی فینال شد.
منچسترسیتی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 1-4 و با اقتدار موفق به غلبه بر پاری سن ژرمن شد تا برای اولین بار به فینال لیگ قهرمانان راه یابد. گواردیولا در یک دهه اخیر و روی نیمکت بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی بارها تا آستانه رسیدن به فینال رفته و هر بار ناکام شده بود.
اما این طلسم تلخ بالاخره برای گواردیولا شکست. البته گواردیولا در هر دو فینال گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود که هر دو بار با بارسلونا و برابر منچستریونایتد بود. منچسترسیتی در این فصل لیگ قهرمانان عملکردی فوق العاده داشته و تا اینجا موفق به کسب 11 پیروزی و تنها یک تساوی شده است. تیم گواردیولا 25 بار دروازه حریفان را باز کرده و تنها چهار گل دریافت کرده است تا نشان دهد بخت اول کسب عنوان قهرمانی در این فصل محسوب می شود. این در حالیست که در سال های اخیر گواردیولا علیرغم موفقیت در جام های داخلی به علت ناکامی در لیگ قهرمانان متحمل انتقادات زیادی می شد، اما این فصل سیتی تحت هدایت او با اقتدار راهی فینال شد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید