خبر فوری

سرمایه‌گذاری در بورس برای جلوگیری از تورم بوده است

سخنگوی دولت ضمن تاکید بر حمایت دولت از توسعه کمی و کیفی بازار بورس ذکر این نکته را ضروری دانست که افراد برای حضور در این بازار باید مدیریت ریسک و دانش کافی داشته باشند. به گفته او، سرمایه‌گذاری در بورس برای جلوگیری از تورم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،  علی ربیعی سخنگوی دولت  در خصوص برخی انتقاد‌ها به بازار بورس که گفته می‌شود رشد آن براساس رونق اقتصادی است و در مقابل منتقدین این نظر که معتقدند رشد شاخص بورس ناشی از افزایش قیمت ارز و انتظاری تورمی در آینده است، گفت: بازار سرمایه یکی از بازار‌های مالی کشور است که قطعا نقش اساسی و تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور خواهد داشت.

تامین مالی بنگاه‌ها از راه بورس از ایجاد تورم جلوگیری خواهد کرد

ربیعی با اشاره به شرایط کشور و تاثیرگذاری بیماری کرونا بر آن گفت: ما در این شرایط باید یا از بانک‌ها برداشت کنیم یا تسهیل تامین بنگاه‌ها را از راه بورس به دست آوریم که روش دوم روشی است که از ایجاد تورم جدید جلوگیری می‌کند و افزایش نقدینگی را در بازار کنترل می‌کند و لذا از همین تریبون از همه قلم به دستان در خواست می‌کنم ضمن هشدار‌هایی که در این خصوص می‌دهند از شرایط بهبود یافته در اقتصاد و قرار گرفتن آن روی ریل حمایت کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه رونق بازار بورس در ایران اتفاق مثبتی محسوب می‌شود، تصریح کرد: کسانی که ملی فکر می‌کنند باید بدانند که رونق بورس اتفاق مبارکی در فضای اقتصادی این روز‌های کشور است.

تداوم حفظ رونق بازار بورس رفاه اجتماعی را افزایش خواهد داد

سخنگوی دولت ادامه داد: براساس این رونق بهبود راهبردی شرکت‌ها اتفاق می‌افتد و در نهایت باعث رفاه اجتماعی خواهد شد بر این اساس اگر دولت بتواند مشکلات بورس را حل این تداوم رونق را حفظ کند با همین پول‌های خرد مردم رفاه اجتماعی افزایش خواهد یافت لذا رویکرد دولت حمایت از توسعه کمی و کیفی بازار بورس است.

ربیعی تصریح کرد: با این رویکرد به رونق این بازار نیز کمک می‌کنیم البته بدیهی است که در هر بازاری مهمترین عامل تعیین کننده قیمت مسئله عرضه و تقاضاست و قطعا انتظارات تورمی فعالان بازار بورس نسبت به آینده اقتصادی در رونق این بازار موثر خواهد بود.

وی با موثر دانستن افزایش قیمت ارز در باراز بورس گفت: افزایش قیمت ارز نیز در این روند موثر بوده و اندازه ارزش این شرکت‌ها افزایش داشته است لذا ارزش روز دارایی‌ها براساس قیمت‌های فعلی ارز یکی از عوامل رشد برخی از این سهام‌ها بوده است.

سخنگوی دولت افزود:، اما در کنار این موارد بهبود وضعیت سودآوری برخی شرکت‌های بورسی به ویژه شرکت‌های صادرات محور قابل توجه بوده است و انتظارات مثبت سرمایه گذاران در مورد سودآوری شرکت‌های بورسی عامل مهمی در افزایش قیمت برخی سهام‌ها بوده است.

 داشتن دانش لازمه اصلی حضور افراد در بازار بورس است

ربیعی ضمن تاکید مجدد بر حمایت دولت از توسعه کمی و کیفی بازار بورس ذکر این نکته را نیز ضروری دانست که داشتن مدیریت ریسک و دانش کافی در خصوص ساختار مالی و سودآوری شرکت‌ها لازمه اصلی حضور افراد در بازار بورس است.

وی با بیان اینکه کرونا در راه افتادن کسب و کار‌ها موجب یک چشم انداز مثبت در این زمینه شد، گفت: طبق گزارش بانک مرکزی تورم انتظاری کاهنده خواهد بود و به نظر می‌رسد ارزش جایگزینی در کنار سایر عوامل در رشد بورس موثر بوده است.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: عزم دولت به واگذاری‌های بیشتر انتظارات مثبت ایجاد کرده که قطعا از طرف دولت ادامه خواهد داشت.

 

دانشجو

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید