خبر فوری

تداوم محدودیت های کرونا خسارت بسیاری بر اقتصاد وارد می‌کند

هرمزبان – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: تداوم محدودیت های کرونا خسارت های بسیاری بر اقتصادی کشور و مردم وارد می کند و از همین رو ضروری است با احساس مسئولیت همگانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی زمینه کاهش محدودیت ها در جامعه مهیا شود.

علی رئوفی یکشنبه شب در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای غرب هرمزگان به میزبانی فرمانداری شهرستان پارسیان، اظهار داشت: کسانی که به صورت روز مزد فعالیت می کنند و حقوق ثابتی ندارند به همراه بازاریان و صاحبان کسب و کار به شدت از محدودیت ها متضرر می شوند.

وی  افزود: ساده انگاری ویروس کرونا آثار مخربی دارد و ضروری است مردم در همه رنگ بندی ها اعم از قرمز، نارنجی، زرد و آبی خطر ویروس کرونا را جدی بگیرند.

جانشین رییس ستاد کرونای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تا به امروز نیروهای انسانی متخصص و نخبه بسیاری بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و افزایش آمار فوتی های ناشی از کرونا و عزادار شدن بسیاری از خانواده ها، مسئولیت ها را برای مهار این بیماری بیش از پیش سنگین کرده است.

رئوفی تصریح کرد: افزایش آمار مبتلایان به کرونا فشار سنگینی بر کارکنان بخش درمان وارد کرده و ضروری است با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و کاهش آمار مبتلایان باری از روی دوش آنها برداشته شود.

وی با بیان اینکه روند شیوع کرونا در مناطق غربی هرمزگان اندکی رو به کاهش است، گفت: البته این شرایط بسیار ناپایدار بوده و به طور یقین در صورت بی توجهی مردم به پروتکلهای بهداشتی، این روند صعودی خواهد شد.

جانشین رییس ستاد کرونای هرمزگان تاکید کرد: آموزش و آگاهی بخشی در جامعه برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت جدی پیگیری و دنبال شود و هر کجا خوشه جدیدی پیدا شد، در اسرع وقت باید قرنطینه صورت گیرد تا ازگسترش وشیوع کرونا پیشگیری شود.

رئوفی خاطرنشان کرد: طبق آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شمار فوتی های کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل تر بیش از چهار برابر شده که این آمار بسیار نگران کننده است.

وی عمده دلیل روند صعودی کرونا در هرمزگان را کم توجهی مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی عنوان کرد و گفت: براساس پایش ها، میزان استفاده مردم از ماسک نسبت به سال قبل حدود ۳۰ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز در اماکن عمومی ۶۰ درصد، مجتمع‌های تجاری ۷۹، پایانه‌های مسافربری درون شهری ۶۱ و اماکن ورزشی استان ۵۴ درصد کاهش یافته است.

جانشین رییس ستاد کرونای هرمزگان تاکید کرد: در شرایط فعلی که شرایط واکسن همگانی مهیا نیست استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی نقش بسزایی در کاهش آمار مبتلایان به کرونا دارد

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۰ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

تا روز دوازدهم اردیبهشت ماه یک هزار و ۱۵۳ نفر در هرمزگان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید