خبر فوری

شرکت ۵۴ داوطلب در انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان استان تهران

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان استان تهران ۵۴ نفر داوطلب دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، شکراله حسن بیگی عصر یکشنبه در جلسه کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری که با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران، علیخانی دبیر ستاد انتخابات و اعضای کمیسیون در محل استانداری تهران برگزار شد اظهار داشت: از ١٣ فروردین ماه به مدت ٧ روز برای ثبت نام ۳ کرسی مجلس خبرگان رهبری این دوره از استان تهران ٥٤ نفر و در میاندوره ای اول نیز که سال ٩٨ برگزار شد ١٤٣ نفر ثبت نام کردند.

حسن بیگی در خصوص آمار ثبت نام شدگان داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در استان تهران با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ثبت نام شده‌ها از آقایان هستند گفت: سن ٣٢ نفر آنها ٤١ تا ٥٥ سال هستند، همه داوطلبان حوزوی هستند، ٥٧ درصد از میان ایثارگران و همه داوطلبان شیعه مذهب هستند؛ ٧٢ درصد از ٥٤ نفر داوطلب، دارای سابقه داوطلبی ادوار گذشته اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: مطابق تقویم زمان بندی، داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از ١٣ خردادماه لغایت ٢٦ خردادماه به مدت ١٤ روز فرصت تبلیغ دارند و کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری بر همین اساس پیش بینی شده است.

وی عنوان داشت: داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری که لازم بود، برای آزمون به قم رفتند، پرونده داوطلبان از فرمانداری‌ها به شورای نگهبان ارسال شده و رسیدگی به صلاحیت‌ها تا ٢٧ اردیبهشت ماه ادامه دارد و مطابق ماده ١٩ آئین نامه، این کمیسیون وظایفی به عهده دارد که تضمین برخورداری نامزدها از امکانات دولتی و همچنین برخورداری مساوی نامزدها از امکان تبلیغ در صدا و سیما از وظایف کمیسیون تبلیغات است؛ طی دو هفته فرصت تبلیغات اگر ستادها تخلفی مرتکب شوند، این کمیسیون بررسی و به آنها ابلاغ می‌شود و یک نسخه از مکاتبات به مراجع نظارتی ارسال می‌شود.

وی افزود: در استان تهران ٣٧ هیئت اجرایی برای برگزاری انتخابات متشکل از فرماندار، بخشدار، مدیرکل ثبت احوال و دادستان به همراه ٨ نفر معتمد هستند و مطابق تقویم زمان بندی از تاریخ ٨ تا ١٢ فروردین ماه به مدت پنج روز تشکیل شده است.
 

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید