خبر فوری

گزارش مدیریت بحران از خسارت 4 میلیاردی سیل به کوهشاه احمدی/ تلف شدن 500 دام و تخریب 14 راه روستایی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: سیل و بارندگی شدید در شمال هرمزگان موجب تلف شدن 500 راس دام در کوهشاه احمدی شده است.

مهرداد حسن‌زاده عصر امروز در بندرعباس اظهار کرد: بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شمال هرمزگان در روز گذشته موجب تلف شدن 500 راس دام مردم در منطقه کوهشاه احمدی شده است.

وی افزود: 5500 متر لوله آب شرب، 3 هزار متر لوله آبشخور دام و 14 راه روستایی نیز در منطقه کوهشاه احمدی خسارت دیده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین به ریزش کوه در منطقه سیاهو به احمدی نیز اشاره و گفت: این محور با تلاش یگان‌های اعزامی بازگشایی شده است.

گزارش فارس از خسارات سیل در کوهشاه احمدی را اینجا بخوانید

حسن‌زاده عنوان کرد: قطعی برق در چند منطقه بخش فین و مرکزی بندرعباس نیز در شب گذشته رخ داد که با اعزام یگان‌های اتفاقات برق رفع شد. همچنین 3 چشمه آب نز در روستاهای مرزاندر، چالغان و شریک آباد از توابع کوهشاه احمدی را داشته‌ایم.

وی برآورد ریالی خسارات سیل دیروز را به منطقه کوهشاه حدود 4 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: برخی از دام‌ها بیمه بوده‌اند اما اکثریت آنها بیمه دام نداشته‌اند که پیگیر انتقال گزارش خسارات به ستاد بحران کشور به منظور دریافت اعتبار حمایتی برای آسیب‌دیدگان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از مردم استان خواست تا با توجه به فعال بودن این سامانه بارشی در استان تا فردا شب بخصوص در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی هرمزگان از جمله در منطقه حاجی‌آباد، بشاگرد و شمال بندرعباس از ترددهای غیرضرور جلوگیری کرده و از رفتن به ارتفاعات بدلیل وقوع صاعقه خودداری کنند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید