خبر فوری

موافقت با خروج نام اکثریت افراد و نهادها از فهرست تحریم‌ها

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: موافقت با خروج نام اکثریت افراد و نهادها از فهرست تحریم‌ها صورت گرفته اما دیگرانی هنوز به دلایل مختلف در فهرست وجود دارند و مذاکره ما برای این کار ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه عصر امروز (شنبه) پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار کرد: این دور از رایزنی‌ها، دور سوم مذاکرات در وین بود که انجام شد. امروز تصمیم گرفتیم توقفی برای جمع بندی درباره بحث‌های صورت گرفته در پایتخت‌ها بدهیم. مذاکرات در سطوح و قالب‌های مختلف برگزار شده و بسیار فشرده بود.

عراقچی گفت: می‌توانم بگویم که مباحث هم در حوزه‌های مورد اختلاف و هم در حوزه‌های مورد توافق به یک پختگی رسیده است. بحث‌ها روشن‌تر، فاصله‌ها دقیق‌تر و اختلاف‌ها شفاف‌تر شده است.

وی افزود: ما هم در حوزه هسته‌ای و هم در حوزه تحریم‌ها نکات ریز فنی و جزئیاتی داریم که باید بر روی آنها بحث و بررسی صورت بگیرد. در بسیاری از موارد نقاط مشترک و در برخی موارد نقاط اختلاف وجود دارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: در نتیجه رایزنی‌های انجام گرفته نقاط اختلاف روشن‌تر شده است. در برخی حوزه‌ها وارد نگارش متن شدیم و این جایی است که کار خیلی آهسته صورت می‌گیرد. کار روی متن دقت خود را می‌طلبد و با توجه به اینکه برخی موضوعات کماکان مورد اختلاف است کار به آهستگی پیش می‌رود. در عین حال روند رو به جلو است اگرچه آهسته است.

عراقچی گفت: موافقت با خروج نام اکثریت افراد، اشخاص و نهادها از فهرست تحریم‌ها صورت گرفته اما دیگرانی هستند که هنوز به دلایل مختلف در فهرست وجود دارند و مذاکره ما برای این قسمت از کار هنوز ادامه دارد.

وی گفت: خواسته‌های ما، مبتنی بر مواضع قطعی نظام باید تأمین شود.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید