خبر فوری

هیأت‌ها بعد از نشست به پایتخت‌ها باز می‌گردند

نشست کمیسیون مشترک برجام به منظور بررسی و جمع‌بندی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی سه‌گانه، امروز عصر در وین برگزار می شود و بعد از آن هیأت ها به پایتخت ها باز می گردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) عصر امروز (شنبه) ۱۱ اردیبهشت ماه به منظور بررسی و جمع‌بندی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی سه‌گانه هسته‌ای، تحریمی و ترتیبات اجرایی در سطح روسای هیأت‌ها برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:
واشنگتن: معلوم نیست مذاکرات وین به توافق منجر شود

قرار است پس از این جلسه هیأت‌های مذاکره‌ کننده به پایتخت‌ها بازگردند.

گفتنی است در روزهای گذشته کارگروه‌ها و هیأت‌ها با برگزاری جلسات فشرده به بحث‌و بررسی در خصوص متون پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:
رایزنی‌های فشرده در وین ادامه دارد

دور جدید گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در چارچوب سه گروه کاری که از روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در وین آغاز شد، در این چند روز در پایتخت اتریش در جریان بود.

دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل شهر وین برگزار و حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق کردند که فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد. همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

بر همین اساس، گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی ‌در وین در جریان است. روز چهارشنبه (هشتم اردیبهشت ماه) نیز دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین بار تشکیل جلسه داد.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید