خبر فوری

عیسی آل کثیر – شهریار مغانلو، موفق بر خلاف پیش بینی ها/ پرسپولیس به دنبال شکستن رکورد الدحیل

هرمزبان – یحیی گل‌ محمدی در بازی برگشت مقابل گوا از دو مهاجم نوک در خط حمله تیمش استفاده کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، در حالی که برخی کارشناسان مدعی بودند دو مهاجم پرسپولیس به دلیل خصوصیات فردی مشابه مکمل خوبی برای هم نیستند اما این دو بازیکن مقابل گوای هند و دفاع فشرده این تیم عملکرد قابل قبولی داشتند. پس از پیوستن شهریار مغانلو و پایان محرومیت عیسی آل کثیر برخی کارشناسان و تحلیل گران فوتبال با توجه به خصوصیات فنی و حتی فیزیکی مشابه این دو مهاجم مدعی بودند زوج عیسی – شهریار در خط حمله پرسپولیس جواب نمی دهد. این گروه معتقدند با توجه به این که این دو بازیکن هر دو مهاجم هدف و باکس بوده و از نظر فیزیکی نیز نمی توانند نقش مکمل را روی هوا و زمین برای هم ایفا کنند، کنار هم نمی توانند زوج خوبی باشند و بهتر است هر کدام از آن ها با زوج پا به توپی مثل وحید امیری یا امید عالیشاه و حتی مهدی عبدی بازی کنند.
این درحالی است که بازی دیشب پرسپولیس و گوا نشان داد این دو بازیکن می توانند زوج خوبی را تشکیل دهند. مغانلو یک گل زد و یک پاس گل داد تا با برتری در 2 دوئل هوایی، نقش خود به عنوان یک عنصر موثر خط حمله را ایفا کرده باشد. عیسی آل کثیر هم یک گل زد و یک پنالتی گرفت و یک شوت دیگر هم زد که دروازه‌بان تیم حریف موفق به مهار آن شد. به هر ترتیب باید دید این زوج در دو بازی آینده پرسپولیس مقابل الوحده و الریان چه عملکردی خواهند داشت و درخشش خود مقابل گوا را تکرار خواهند کرد یا به این تفکر که زوج مکمل هم نیستند اعتبار بیشتری خواهند بخشید.
شب گذشته در نخستین دقایق نیمه دوم بازی با گوآ، آل‌کثیر پاس شهریار مغانلو را به خوبی کنترل کرد و پس از نگاه به موقعیت دروازه، توپ را فرستاد جایی که مهارش برای دروازه‌بان گوآ غیرممکن بود. این ششمین گل عیسی آل‌کثیر بود که او را در جایی بالاتر از چهار مهاجم خارجی اخیر پرسپولیس قرار می‌دهد. ماریو بودیمیر، آنتونی استوکس، کریستین اوساگوآنا و براندائو جونیور روی هم سه گل به ثمر رساندند و حالا مهاجم جنوبی در حالی که هنوز دقایق حضورش در زمین با پیراهن پرسپولیس چهارمی نشده، دو برابر آن‌ها گلزنی کرده است. نکته جالب این‌که سرخپوشان در ابتدای فصل تا آستانه فسخ قرارداد این بازیکن و جانشینی یک مدافع نیز پیش رفتند که این اتفاق می‌توانست او را به تیمی از حاشیه خلیج فارس منتقل و پرسپولیس را از داشتن مهاجمی با این کیفیت بی نصیب کند.
آل کثیر دقایقی پیش از گلی که تیر خلاص به پیکر نماینده میزبان بود، با تیزهوشی یک پنالتی هم گرفت اما هیچ تلاشی برای برداشتن توپ و زدن ضربه پنالتی انجام نداد! پرسپولیس در بازی‌ رفت نیز دو پنالتی دیگر گرفت اما آل‌کثیر تلاشی برای پشت توپ قرار گرفتن برخلاف نظر کادرفنی نداشت و ترجیح داد که در جریان بازی موفق به زدن گل شود.
برای آل‌کثیر که با هزار رویا به پرسپولیس آمد و روی یک حرکت نژادپرستانه ناخواسته، شش ماه محروم شد، حالا گلزنی طعم دیگری دارد. او فصل گذشته پس از مدت ها حضور در تیم های مختلف، سرانجام یک قرارداد خوب با پرسپولیس بست و برای امضای این قرارداد، مذاکرات زیادی را هم با سرخ‌ها انجام داد و حالا می‌خواهد که نشان دهد ارزش این هزینه از سوی قرمزها ها را داشته است. ستاره سابق صنعت نفت البته در این مدت کیفیت مطلوب را از خود ارائه نکرده اما آنچه در مقابل گوآ به نمایش گذاشت، شمه هایی از همان چیزی بود که پرسپولیسی‌ها انتظارش را دارند.
شاید پیش از تورنمنت تصور می‌شد که دو بازی آخر مقابل الوحده و الریان، حساس‌ترین بازی فصل پرسپولیس باشند اما حالا این دو مسابقه به دو دیدار تشریفاتی تبدیل شده‌اند و همه فکر قرمزها تقابل با سپاهان و استقلال در لیگ برتر است. پرسپولیس باید خوشحال باشد که با یک زوج مخوف به استقبال دو رقیب لیگ برتری می‌رود و آل کثیر نیز باید خوشحال باشد که در چنین میدانی فرصت دارد تا توانایی اش را به همه نشان دهد و ثابت کند که به قول خودش ثابت کند که مهاجمان جنوبی بک استعداد فوق العاده هستند.
پرسپولیس با پیروزی مقابل گوای هند تنها تیمی است که موفق به کسب 12 امتیاز از 4 بازی شده است. پرسپولیس اولین تیم ایرانی است که در 4 هفته ابتدایی لیگ قهرمانان آسیا موفق به کسب 12 امتیاز شده است. سرخ پوشان پایتخت با پیروزی 4 بر صفر مقابل گوا هند به چهارمین پیروزی پیاپی خود در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا دست یافتند تا با اختلاف صدرنشین گروه پنجم این مسابقات باشند. پرسپولیس تا پایان روز چهارم رقابت‌ها تنها تیم ایرانی است که موفق شده چهار دیدار خود در این رقابت ها را با پیروزی پشت سر بگذارد. موضوع اما زمانی جالب می شود که بدانیم پرسپولیس برای بهبود این رکورد باید دو بازی آینده خود را نیز با پیروزی پشت سر بگذارد تا به رکورد فوق العاده الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا 2018 برسد.
در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا تیم الدحیل قطر تنها تیمی است که توانسته در تمام بازی‌ های مرحله گروهی خود پیروز شود. از این رو پرسپولیس اگر موفق شود در دو بازی آینده خود مقابل الریان و الوحده به پیروزی برسد، به رکورد الدحیل می رسد. گفتنی است در فصل 2018 لیگ قهرمانان آسیا نوار پیروزی های تیم الدحیل پس از 9 پیروزی پیاپی از سوی پرسپولیس پاره شد و پرسپولیس موفق به شکست این تیم قطری شد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید