خبر فوری

فروش آهن به جای طلا واقعیت دارد؟

قفل و فنر داخل گردنبند، از جنس آهن است که طلافروشان آن را جای طلا به مردم می‌فروشند. رئیس اتحادیه طلا با تایید این خبر می‌گوید حالا که طلا گران شده به این نتیجه رسیدیم که وزن قفل گردنبند که از آهن است باید از مصنوعات طلا کسر و بعد به مردم فروخته شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، یکی از کاربران در توییتر نوشته است «وقتی گردنبند می‌خری قلاب گردنبند و فنر داخل آن از جنس آهن است. ولی این قفل را با گردنبند وزن و فاکتور صادر می‌کنند. به همین سادگی آهن را به قیمت طلا می‌فروشند.»

آیا ادعای فروش آهن به جای طلا به مردم صحت دارد؟ به گفته رئیس اتحادیه طلای تهران، قفل و داخل قفل گردنبند از آهن است! چنانچه از آهن استفاده نشود، قفل کارکردی ندارد. این قفل‌ها وزن و سایز خاصی دارند. از زمانی که قیمت طلا بالا رفته به روسای اتحادیه شهرستان‌ها بخشنامه‌ای صادر کردیم که هنگام فروش مصنوعات طلا وزن آهن را از کل مصنوعات کم کنند.

ابراهیم محمدولی توضیح داد: هر چند طلافروشان بابت خرید آن آهن هم هزینه کردند و باید از مردم هزینه جزئی دریافت کنند اما از این پس باید وزن قفل گردنبند در فاکتور فروش طلا قید و از اصل طلا کم شود.

او به تجارت‌نیوز گفت: البته قفل‌ها از قبل موجود است. باید مدارا شود تا به مرور زمان این رویه اصلاح شود و مردم زیان نبینند.

قیمت طلا چه می‌شود؟

در هفته دوم اردیبهشت قیمت طلا چه می‌شود؟ رئیس اتحادیه طلا معتقد است که قیمت طلا تا هفته آینده روند با ثباتی دارد. او پیش‌بینی کرده که ممکن است هفته آینده چنانچه حوادثی در عرصه بین‌الملل رخ ندهد، قیمت طلا همانند هفته اول اردیبهشت ثابت باقی بماند.

همچنین هفته گذشته رئیس اتحادیه طلا تهران پیش‌بینی کرده بود که « احتمالا در هفته اول اردیبهشت قیمت طلا اندکی گران می‌شود.»

پیش‌بینی قیمت طلا / طلا به گرمی ۹۰۰ می‌رسد؟

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید