خبر فوری

عملکرد هرمزگان در واکسیناسیون رضایت بخش است

مدیرکل کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت گفت: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و همچنین پیشرفت واکسیناسیون در استان خوب ارزیابی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، دکتر محمد اسماعیل مطلق در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، همچنین پیشرفت واکسیناسیون در استان خوب ارزیابی می‌شود.

وی ضمن اشاره به تجربیات استان خوزستان در مواجهه با سوش جهش یافته انگلیسی، توصیه‌هایی در زمینه ردیابی سریع بیماران و افراد تماس یافته، هماهنگی با دانشگاه‌های همجوار، تقویت درمان سرپایی، مراقبت از مادران باردار، و سایر اقدامات ناظر بر کنترل همه‌گیری ارائه کرد.

دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز بیان کرد: با توجه به امکان گردش محلی سوش‌های جهش یافته کروناویروس جدید، لازم است اقدامات قبلی را تشدید کرده و برای بالاتررفتن بیشتر شمار مبتلایان آمادگی لازم را داشته باشیم. در همین راستا، استفاده از نظرات و پیشنهادات دکتر مطلق و بهره گیری از تجربیات دانشگاه‌های جنوب کشور قطعاً کمک کننده خواهد بود.

وی افزود: خدمات درمانی بستری مورد نیاز مبتلایان به کووید- 19 به گونه‌ای در استان سطح‌بندی شده که بیماران بدحال تر به سه قطب شرق (میناب)، غرب (بندرلنگه)، و مرکز (بندرعباس) ارجاع شده و بیماران نه چندان بدحال توسط بیمارستان‌های شهرستانی مدیریت می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: به منظور توسعه تخت‌های عادی و ویژه در بیمارستان‌ها اقدامات گسترده ای انجام گرفته، که در یک مورد افزایش تخت‌های ویژه در مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در سه مرحله (14 تخت- 10 تخت- 12 تخت) را می توان برشمرد. تأکید می گردد که شمار تخت های بستری اختصاص یافته به کووید- 19 در سطح استان می بایست به 1000 عدد، مشتمل بر 150 تخت ویژه برسد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید