خبر فوری

فرماندار: نیمی از آب بندرعباس توسط آب شیرین کن تأمین می‌شود

بندرعباس – ایرنا – فرماندار بندرعباس گفت: نیمی از آب شرب مورد نیاز این شهرستان توسط آب شیرین کن تأمین می‌شود که این میزان به تدریج به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

عزیزاله کناری عصرشنبه در دیدار با خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام در راستای سیاست جدا کردن وابستگی آب شرب بندرعباس به آب‌های سطحی است تا به تدریج آب سد استقلال برای فعالیت‌های کشاورزی در دشت منیاب و یا سایر نیازهای همان منطقه بکارگرفته شود.

وی ادامه داد: اگر چنانچه این سیاست در سال‌های گذشته توسط مسوولان اتخاذ نمی‌شد بندرعباس در سال جاری به علت خشکسالی و به دنبال آن کاهش بارش دچار مشکل های عدیده ای می‌شد.

وی اضافه کرد: امید می‌رود بتدریج و با وارد مدار شدن سایر مراحل آب شیرین کن یک‌صدهزار متر مکعبی بندرعباس و همچنین آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی شاهد تأمین همه ۲۳۰ هزار متر مکعب آب مورد نیاز از این طریق باشیم.

۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز بندرعباس در شهرستان تولید می شود

فرماندار بندرعباس در خصوص نیاز بندرعباس به تأمین گوشت مرغ به میزان کافی هم گفت: تنها ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز مردم بندرعباس در درون شهرستان تأمین می‌شود و بقیه آن باید از سایر استان ها و شهرستان بستک تأمین شود.

وی یادآور شد: پس از تصویب افزایش قیمت گوشت مرغ در کشور تمایل سایر استان ها برای ارسال مرغ تولیدی به شهرستان بندرعباس با توجه به قیمت کمتر آن کاهش یافت چرا که در اینجا سیاست افزایش نیافتن قیمت ها دنبال می‌شد.

کناری افزود: این آمادگی برای صدور مجوز تاسیس مرغداری برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد و افراد می‌توانند برای این منظور به جهادکشاورزی مراجعه کنند.

فرماندار بندرعباس ادامه داد: از طرف دیگر دانه مرغ نیز وارداتی بوده و زمانی که در واردات آن به دلایل گوناگون مساله و وقفه‌ای ایجاد شود بر میزان تولید نیز اثر می‌گذارد و این را در ماه های گذشته شاهد بودیم.

همه باید براساس قانون در انتخابات فعالیت کنند

کناری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: چهار هدف امنیت انتخابات، سلامت انتخابات، مشارکت حداکثری و رقابت سالم بین نامزدها را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای تحقق این اهداف همه بایستی براساس قانون حرکت کرده و کوچکترین تخطئی از آن نداشته باشند.

فرماندار بندرعباس تأکید کرد: انتخابات محل تجلی اراده مردم بوده و مسیر مسالمت آمیز تغییر قدرت و مسولیت در کشور است.

ورود ملوان های هندی به بندرعباس منوط به رعایت دستورهای مقام های بهداشتی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به نگرانی مسوولان و جامعه از خطر سرایت بیماری کرونای هندی، ملوانان هندی اجازه ورود به شهر بندرعباس را ندارند.

فرماندار بندرعباس اشاره کرد: اگر این افراد بخواهند از کشتی به شهر بندرعباس وارد شوند باید از دستورکارها و پروتکل هایی که مسوولان بهداشتی برایشان تعیین می‌کنند تبعیت کنند.

کناری تأکید کرد: شناورها به صورت مرتب از سوی مسوولان ذیربط کنترل می‌شود تا از نبود بیماری کرونای هندی اطمینان حاصل شود.

کرونا به خوبی در هرمزگان مدیریت شد

فرماندار بندرعباس گفت: بیماری به خوبی در استان هرمزگان مدیریت شد تا جایی که سال گذشته تنها یک پیک در تیر و مرداد داشت.

وی افزود: هرمزگان در پیک کنونی کرونا در هم در مقایسه با سایر استان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است به گونه‌ای که جزو استان های انتهایی محسوب می‌شود.

کناری بیان کرد: هرمزگان توانست از بیماری کرونا به عنوان فرصتی برای تأمین تخت ها و تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز خود استفاده کند.

فرماندار بندرعباس بیان داشت: این با همراهی و هماهنگی خوب بین مردم و مسوولان، پیگیری و هماهنگی بین بخشی و تلاش شبانه روزی نیروهای بهداشتی درمانی حاصل شد.

متکدیان معضل گذشته، حال و آینده بندرعباس است

کناری همچنین در خصوص متکدیان اظهار داشت: متکدیان داخلی و خارجی معضل دیروز، امروز و فردای این شهر است، متکدیان و معتادان متجاهر به صورت مرتب جمع آوری و تحویل کمپ مخصوصِ، خانواده‌ها، استان و کشور خود می‌شوند.

وی افزود: مسوولان از یک سو این متکدیان خارجی را جمع‌آوری و به کشور خود عودت می‌دهند و این افراد از سوی دیگر باز می‌گردند.

کناری گفت: این افراد بیشتر در مکان هایی دیده می‌شوند که مردم بیشتر به عنوان کمک به آن‌ها پول می‌دهند و متکدیان این محل ها را به سایر متکدیان اعلام می‌کنند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید