۲۳ پروژه بهداشتی درمانی در هرمزگان افتتاح شد

هرمزبان – همزمان با ششمین روز از هفته سلامت، ۲۳ پروژه بهداشتی درمانی به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، معاونان دانشگاه، فرمانداران و امامان جمعه شهرستان ها افتتاح و به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از این پروژه ها، اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه ها، ۲۱ میلیاردو ۱۵۴ میلیون تومان است که در هشت شهر اجرا شده است.

دکتر حسین فرشیدی خاطرنشان کرد: از این شمار پروژه، ۹ مورد با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان توسط خیران در شهرستان های جاسک، سیریک، بشاگرد و پارسیان به بهره برداری رسیده است.

وی از جمله پروژه های شاخص افتتاح شده را آزمایشگاه کووید ۱۹ در بندرلنگه، خانه بهداشت در سیریک، چندین واحد زیست پزشک در بشاگرد و حاجی آباد اعلام کرد.

هفته سلامت سال ۱۴۰۰ از اول تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار «ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» برگزار می‌شود.

پیشگیری از گسترش ظلم و بی عدالتی اقتصادی و اجتماعی در سطح جهان که چهاربعد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی را تحت الشعاع خود قرار داده محور اصلی شعار و اقدامات در هفته سلامت است.

سازمان جهانی بهداشت به عنوان متولی حفظ و ارتفاء سلامتی همه انسان‌ها همه ساله در سالروز تاسیس آن سازمان، یکی از اولویت‌های بهداشتی را به عنوان شعار بهداشتی سال، اعلام می کند و از رهبران و سیاستگذاران کشورها می خواهد برای دستیابی به اجرای صحیح اهداف نظام سلامت تلاش کنند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید