خبر فوری

بایرن مونیخ در سوپرلیگ اروپا شرکت نمی کند/ دورتموند و پاری سن ژرمن به سوپرلیگ اروپا دعوت می شوند

هرمزبان – فلورنتینو پرز که ظاهراً قصد دارد قدم در مسیر سانتیاگو برنابئو، رئیس فقید باشگاه رئال مادرید بردارد و نام خود را در تاریخ فوتبال ماندگار کند، در خصوص ایده راه اندازی سوپرلیگ اروپا توضیح می دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، 12 باشگاه موسس سوپرلیگ اروپا، خواهان پیوستن باقی مانده تیم های بزرگ به این لیگ هستند. ماجراهای بایرن مونیخ، دورتموند و پاری سن ژرمن با سوپرلیگ اروپا ادامه دارد. به نقل از اشپیگل آلمان، مبدا تاریخ فوتبال اروپا از شب گذشته در حال تغییر است؛ 12 تیم بزرگ از سراسر قاره اروپا دست به تشکیل یک تورنمنت جدید موسوم به سوپرلیگ زده اند. انتظار می رود 3 تیم ثابت و 5 تیم متغیر هم به جمع آنها اضافه شوند. بایرن مونیخ و دورتموند امروز رسما اعلام کردند که تمایلی به حضور در این تورنمنت ندارند؛ پاری سن ژرمن اما هنوز موضع رسمی خود را بری پیوستن یا نپیوستن به این جمع اعلام نکرده است. اشپیگل افشا کرده است که این سه باشگاه (بایرن مونیخ، دورتموند و پاری سن ژرمن) برا حضور در جمع تیم های موسس، از سوی سوپرلیگ دعوت خواهند شد. دو تیم آلمانی (بایرن مونیخ و دورتموند) 30 روز فرصت دارند تا این دعوت را قبول یا رد کنند؛ این مهلت برای پاری سن ژرمن 14 روز تعیین شده است.
یوفا انحصار طلب است اما باید شفاف تر عمل کند. ما قصد حفظ فوتبال برای 20 سال آینده را داریم، چون در این لحظه خطر جدی را احساس می کند. اگر قهرمان شوید 120 الی 130 میلیون یورو از یوفا دریافت می کنید، اما در سوپرلیگ ما درآمد خیلی بیشتری خواهیم داشت. با یوفا صحبت خواهیم کرد، همانطور که در بیانیه رسمی خود گفتیم. باید در خصوص 5 جایگاه باقی مانده برای سوپرلیگ با یوفا مذاکره کنیم. آنها روی فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا کار می کردند، اما صادقانه بگویم که آن را درک نمی کنم. سوپرلیگ یک لیگ بسته نیست، و این حرف قطعاً درست نیست. هر تیمی که بتواند 5 جایگاه باقی مانده را به دست آورد، می تواند با بهترین تیم های دنیا بازی کند.
حتی در لیگ برتر انگلیس هم اگر باشگاه های بزرگ از لحاظ اقتصادی قوی تر باشند، سایر تیم ها هم قدرت بیشتری پیدا می کنند. این عواقب آن است. پاری سن ژرمن تا امروز دعوت نشده است. حتی با باشگاه های آلمانی هم صحبت نکرده ایم. در حال حاضر 12 باشگاه هستیم، و می خواهیم 15 باشگاه شویم. اگر پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ رد کنند، رقابت های سوپرلیگ لغو نمی شود. این مزخرف است.
آقای چفرین، رئیس یوفا امروز به آندره آ آنیلی توهین کرد، و این قابل قبول نیست. چنین صحبت هایی در خصوص رئیس یک باشگاه جهانی مثل یوونتوس دیوانگی است. این یک اتفاق غیرقابل قبول است، یوفا باید تغییر کند، ما رئیسی که به سایر رئیس ها توهین کند، نمی خواهیم.
15 باشگاه موسس تیم هایی هستند که بیشترین جذابیت را دارند. سایر تیم ها مثل ناپولی، رم هم شانس حضور در این رقابت ها را امسال یا سال دیگر خواهند داشت و باید ببینیم چه می شود.
بایرن مونیخ نیز همچون لایپزیش و دورتموند قصد ندارد به 12 تیم حاضر در سوپرلیگ اروپا ملحق شود و قصد دارد تابع قوانین یوفا باقی بماند. به گزارش وب سایت بایرن مونیخ، کارل هاینتس رومنیگه، مدیر اجرایی بایرن مونیخ در یک کنفرانس خبری در خصوص قصد بایرن مونیخ برای فعالیت در یوفا صحبت کرد:
بایرن مونیخ در برنامه های مربوط به سوپرلیگ شرکت نخواهد کرد. مطمئنیم لیگ قهرمانان اروپا و ساز و کارهای موجود در فوتبال، یک پایه و اساس جدی را تضمین می کند. بایرن مونیخ از اصلاحات در لیگ قهرمانان اروپا استقبال می کند زیرا معتقدیم اصلاح، گامی درست در راستای توسعه فوتبال است. فکر نمی کنم سوپرلیگ، مشکلات مالی باشگاه ها در اثر کرونا را حل کند. همه باشگاه های اروپا باید با یکدیگر کار کنند تا از تطبیق دستمزد بازیکنان و ایجنت ها با درآمدهایشان اطمینان حاصل کنند تا فوتبال اروپا منطقی تر شود.  
سرمربی لیورپول می گوید حضور لیورپول در سوپر لیگ اروپا تصمیم مالکان باشگاه بوده است، نه او و بازیکنان تیم. کلوپ گفت:
فکر نمی کنم چنین چیزی درست باشد. آن ها این تی شرت ها را در رختکن ما قرار دادند و به نظرم نباید این طور می شد. از نحوه حرف زدن خیلی از مردم در مورد لیورپول خوشم نمی آید. این یک باشگاه فوتبال فوق العاده است. ما در این دوره خاص، تیم را به خاطر این وقایع سرزنش نمی کنیم. من تمامی انتقادات را می پذیرم ولی ما هیچ ارتباطی با این مسئله نداریم.  
حالا مقالات متعددی در این باره نوشته می شود. مردم بر سر ما فریاد می زنند. باید مواظب باشیم چون ما هم انسان هستیم. باید مواظب باشیم. همه این حرف ها را درک می کنم و من هم این وضعیت را دوست ندارم. فراموش نکنید ما هیچ نقشی در این راستا نداشتیم. ما هنوز باید فوتبال بازی کنیم. این اصلا جالب نیست. مالکان ما افراد خیلی خوبی هستند و تلاش خواهند کرد تا این تصمیمات را توضیح بدهند. آیا این برایم قابل درک خواهد بود؟ نمی دانم ولی باز هم می گویم تصمیم گیری با من نیست. من سرمربی یک تیم فوتبال هستم. اگر مردم می خواهند از من انتقاد کنند، هیچ ایرادی ندارد. ولی فراموش نکنید که سایر حرکات اصلا جالب نیست.  
اوضاع در آینده تغییر خواهد کرد؛ شاید الان نه، شاید چند سال بعد. یوفا هم در مورد لیگ قهرمانان تصمیم گیری کرد. آن ها کل قضیه را به من نشان دادند و دیدم که بازی های بیشتری باید انجام شود. گفتم که این ایده را دوست ندارم ولی با این حال آن ها کار خودشان را کردند. فیفا هم به دنبال یک جام جهانی باشگاه هاست؛ ما چه زمانی فرصت می کنیم در این مسابقات حضور داشته باشیم؟ من بارها در مورد همه این موارد صحبت کردم ولی آیا چیزی عوض شد؟ نه. شرایط همین طور است که می بینید.   
امروز خبری مبنی بر استعفای خودم شنیدم ولی من نسبت به این تیم، این باشگاه و ارتباطی که با هواداران مان داریم، احساس مسئولیت می کنم. تلاش خواهم کرد این قضیه را به نحوی حل کنیم.  
صحبت های گری نویل؟ ایکاش افراد در مورد ما حرف نمی زدند. خود گری نویل همیشه در جایی حضور داشته است که بیشترین پول در آن وجود داشت. او قبلا در منچستریونایتد همین شرایط را داشت و حالا در اسکای کار می کند که بیشترین پول در آن است. به نظرم این صحبت ها منصفانه نیست و من باز می گویم که ما نقشی در این جریان نداشتیم.  

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید