خبر فوری

استقلال – الدحیل؛ روند خوب آبی ها در آسیا ادامه خواهد داشت؟

هرمزبان – تیم های استقلال ایران و الدحیل قطر باید در چارچوب دور گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم بروند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، شاگردان فرهاد مجیدی لیگ قهرمانان آسیا این فصل را فوق العاده شروع کرده و در دو بازی ابتدایی خود موفق شدند الاهلی و الشرطه عراق را در هم بکوبند. استقلالی ها 8 بار دروازه حریفان را باز کردند و فقط دو گل دریافت کردند. در آن سو تیم الدحیل بازی ها را با یک پیروزی خوب برابر الشرطه عراق شروع کرد ولی در بازی دوم خود مقابل الاهلی موفق نشد برتری یک بر صفرش را حفظ کند و در نهایت به مساوی رسید. الدحیل از لحاظ دفاعی نسبت به استقلال شرایط بهتری دارد و فقط یک گل دریافت کرده و تا اینجای رقابت ها 3 بار هم دروازه حریفان را باز کرده که از این لحاظ با استقلال قابل مقایسه نیست.
فرهاد مجیدی در بازی گذشته به ارسلان مطهری استراحت داد و گفته می شود احتمالا مطهری در این بازی در پیکان خط حمله استقلال قرار می گیرد و جانشین شیخ دیاباته 2 گله می شود. یکی از جدال های جذاب این دیدار، به مصاف علی کریمی با استقلال برمی گردد. علی کریمی که یکی از ستاره های استقلال در فصل گذشته بود، حالا با پیراهن قرمز رنگ الدحیل و به عنوان یکی از کلیدی ترین بازیکنان این تیم قطری مقابل تیم سابقش قرار می گیرد.
روزنامه الرایه قطر در خصوص این دیدار نوشت: استقلال پس از کسب 2 پیروزی برابر الاهلی عربستان و الشرطه عراق امشب به دنبال سومین پیروزی متوالی‌اش در تقابلش با الدحیل قطر است. این موضوع کار را برای الدحیل در دیدار با استقلال صدرنشین دشوار می‌‌کند اما پیروزی غیرممکن نیست.  الدحیل این توانمندی را برای رسیدن به این نتیجه دارد اما به طور حتم کار آسانی برابر استقلال پیش ‌رو نخواهد داشت. الدحیل که در دقایق پایانی بازی قبلی برابر الاهلی عربستان پیروزی را از دست داد در دیدار امشب نیازمند واکنش قدرتمندتری است.
پیروزی استقلال برابر الدحیل نشانه صلاحیت بسیار زیاد صعود این تیم به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. در این صورت الدحیل باید وارد محاسبات دشواری با الاهلی برای رقابت در صعود شود. سرمربی الدحیل هم می‌داند بازی امشب آسان نیست و آزمایش حقیقی برای تیمش خواهد بود. استقلال با زدن 8 گل در 2 بازی خط حمله قدرتمندی دارد. حریف در تمامی خطوط زمین سازماندهی شده است و از سوی فرهاد مجیدی، سرمربی جوان و بلند پروازی هدایت می‌شود. همین موضوع کار را برای الدحیل دشوار می‌کند.
فراز کمالوند در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل الدحیل قطر در سومین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، گفت: بازی ما برابر الدحیل، بازی بسیار سختی است. الدحیل تیمی است که سازماندهی خوبی دارد و ما آنها را به خوبی آنالیز کرده‌ایم. بازی‌های آنها در قطر و اینجا را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
وی ادامه داد:
خودمان را برای این بازی مهم آماده کرده‌ایم. اینطور به نظر می‌رسد که برنده بازی می‌تواند تا حدود زیادی خیال خود را از صعود راحت کند. به دنبال این هستیم تا یک ثبات خوب پیدا کنیم و با تمام وجودمان، با قلبمان برای هواداران میلیونی خود تلاش می‌کنیم تا باز هم به موفقیت برسیم. بازی به بازی پیش می‌رویم و الان هم تمام تمرکزمان روی بازی فرداست و امیدوارم پیروز بازی فردا هم ما باشیم. ما در 2 دیدار قبلی تغییر تاکتیک و سیستم داشتیم و یقینا فردا هم با تاکتیکی ویژه بازی می‌کنیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره تنوع تاکتیک‌های استقلال در گلزنی و تعدد نفرات گلزن استقلال، گفت:
ما در استقلال بازیکنان خوب و با کیفیتی داریم و همانطور که اشاره کردید وقتی 4 بازیکن در 2 بازی یک تورنمنت، هریک 2 گل زده‌اند، نشان دهنده تنوع تاکتیکی آن تیم است. این موضوع دست ما را باز گذاشته تا به شکلی طراحی کنیم که یک یا دو بازیکن خاص مورد هدف نباشند و با توجه به تنوع تاکتیکی تیم ما، هر بازیکنی می‌تواند در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و گل بزند.  
کمالوند در پایان و در پاسخ به سوالی درباره غیبت فرهاد مجیدی در این نشست خبری، اظهار کرد:
در هر صورت آنچه که ما در اینجا مطرح می‌کنیم، تفکرات آقای مجیدی است و ایشان به عنوان سرمربی تیم مسائل را بیان می‌کند و آنچه هم که ما مطرح کردیم، مسائلی است که در ذهن سرمربی ماست. فرهاد مجیدی به واسطه حضور چندین ساله در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان بازیکن و مربی، کاملا به این فضای مسابقات اشراف دارد و این به ما خیلی کمک می‌کند. 

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید