خبر فوری

بازار برای جلوگیری از تجمعات تعطیل اما صف‌های مرغ به‌راه !

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: از یک سو بازار را برای عدم تجمع تعطیل می‌کنند از سوی دیگر تجمعات مختلف در صفوف مرغ و… روزانه شاهد هستیم اگر نمی‌توانید این مسائل را حل کنید بازار را هم باز کنید.

به خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا ظهر امروز در مسجد جامع بندرلنگه، اظهار داشت: رعایت حال مردم شریف در این برهه حساس و سخت از مهمترین وظایف همه مسؤولان است، افزایش چند برابری برخی عوارض، خدمات و هزینه‌ها از طریق ادارات و نهادها در این روزگار سخت قابل توجیه و دفاع نیست.

وی افزود: در این برهه حساس شهرداری و برخی از ادارات برای اخذ مجوزات و واگذاری‌ها و سایر امورات، عوارض و هزینه‌های دریافتی را تا سه برابر افزایش داده‌اند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه ادامه داد: در این برهه حساس که مردم با کرونا دسته و پنجه نرم می‌کنند و معیشت‌شان بسیار تنگ شده با هیچ توجیهی این افرایش هزینه‌ها قابل پذیرش نیست.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا بیان داشت: از مردم شریف بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکر می‌کنیم و کماکان خواهش ما این است که رعایت کنند چرا که کرونا به یک مشکل جدی برای شهر و شهرستان ما تبدیل شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه تاکید کرد: این مشکل را دست کم نگیرید از همه مردم خصوصا مردم دیندار و متدین و اصحاب جمعه و جماعات که  با برنامه ابلاغی همراهی کردند تشکر می‌کنیم از بازاریان عزیز نیز که  در اجرای قوانین ستاد کرونا همراهی کردند تشکر می‌کنیم.

وی گفت: مردم همکاری کردند اما سوال این است که دولتمردان چه مقدار با مردم همکاری  می‌کنند؟ تا کی بناست بازار تعطیل باشد؟ سخن بازاریان این است اجاره مغازه ما قسط وام‌های ما ، مالیات ما و دیگر عوارض را چه کسی پرداخت می‌کند؟

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: آیا دولت در این روزگار سختی که به مردمش می‌گذرد نباید به بانک‌ها دستور بدهد چند ماه پرداخت اقساط را به تاخیر بیاندازند آیا نباید در اخذ مالیات تخفیفاتی برای مردم قائل شوند؟ آیا نباید در گرفتن عوارض مراعات حال مردم  خود را بکنند؟

امام جمعه شهرستان بندرلنگه تصریح کرد: برخی از مسؤولان و دولتمردان مردم خود را دشمن می‌پندارند که اینگونه با آنها برخورد می‌کنند گویا برخی مسؤولان با این کارها عمدا لج مردم را در آورند و شاید به دنبال این هستند که حضور آن‌ها در انتخابات کمرنگ شود اما به کوری چشم آنها می‌گویم که مردم در انتخابات با شور شرکت می‌کنند و ان‌شاءالله  نیروی انقلابی و پرتوانی را برای ادامه مسیر انقلاب تعیین  و انتخاب خواهند کرد.

وی بیان داشت: از مسؤولان می‌خواهم که مردم را صاحب کشور بدانند اگر این مردم نبودند نه ادار‌ه‌ای بود و نه پست و مقامی و نه صندلی و میزی که شما بر آن‌ها ریاست کنید در این روزگار سخت مردم را دریایید و تا آنجا که می‌شود تخفیفات برای مردم قائل شوید مردم ما بیگانه نیستند خودشان صاحب مملکت و صاحب کشورند برای بازگشایی بازار فکری کنید بازاریان با مشکل عدیده مواجه‌اند.

معاون پیشین حوزه‌های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: از یک سو بازار را برای عدم تجمع تعطیل می‌کنند از سوی دیگر تجمعات مختلف در صفوف مرغ، روغن، سیمان و نانوایی روزانه شاهد هستیم اگر نمی‌توانید این مسائل را حل کنید بازار را هم باز کنید و رعایت را به خود مردم واگذار کنید و اگر متخلفی هم وجود داشت با متخلف برخورد کنید نه اینکه کل بازار را تعطیل کنید و مشکلات اقتصادی و معیشتی  برای بازاریان ایجاد نمایید.

انتهای پیام/88028
 

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید