نماینده سابق مجلس: دشمن توطئه های خود را از جنگ سخت به نرم تغییر داده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا اسماعیل کوثری شامگاه یکشنبه در پنجمین یادواره شهدای دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان کرمان افزود: دشمن از رفتار رزمندگان ما عصبانی می شود زیرا هر توطئه ای را که طراحی می کند رزمندگان و جوانان ما در مقابلش می ایستند.
وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) توانست انقلاب را با اخلاص و صداقت از توطئه ها و تلاطم ها حفظ کند زیرا امام راحل (ره) به قدرت لایزال الهی ایمان داشت.
کوثری اضافه کرد : همه قدرت ها برای جلوگیری از پیروزی انقلاب صف آرایی کردند، اما قدرت خداوند از زبان گویای این مرد الهی بیرون آمد و ابرقدرت ها مجبور شدند در برابر امام زانو بزنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم تصریح کرد: اگر می بینیم توطئه های پی در پی استکبار جهانی و ابرقدرت ها که خود آنها را طراحی و اجرا می کنند پیش نمی رود و شکست خورد به دلیل اخلاص و صداقت امام (ره)، مردم و بویژه جوانان بوده و در این زمان نیز جوانان همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و به میدان آمده اند.
کوثری بیان کرد: شهید حاج ابراهیم همت یک معلم بود و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر ضد طاغوت مبارزه و قبل از جنگ در سیستان و بلوچستان کار فرهنگی و جهادی می کرد و زمانی که احساس نیاز بود اسلحه به دست بگیرد، به میدان آمد و در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.
وی ادامه داد: معلم شهید هادی، حقوق خود را در اختیار خانواده های نیازمند می گذاشت و در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.
کوثری تاکید کرد: آموزش و پرورش نیز در دوران دفاع مقدس به فکر ارتقای تحصیلی رزمندگان بود و در پشت خاکریزها کلاس درس برگزار می کرد و این به دلیل آن بود که در مکتب ما یک لحظه نباید از تحصیل علم غافل باشیم.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امام راحل (ره) با توکل به خداوند، توسل به ائمه اطهار و حمایت ملت عظیم ایران استکبار جهانی را شکست و گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
وی بیان کرد: دانشمندان هسته ای با حرکت بسیار عظیم به غنی سازی 20 درصد دست یافتند اما دشمنان افراد از خدا بی خبر و ساده لوح را آموزش می دهند تا دانشمندان هسته ای را ترور کنند.
کوثری اظهار کرد :زمانی که دشمنان متوجه شدند دانشمندان هسته ای کشور ما به پیشرفت غنی سازی رسیدند، وارد مذاکره شدند.
وی بیان کرد: جایگاه شهید و شهادت در مکتب رهایی بخش اسلام چقدر بالا است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرزندانشان را به جبهه ها فرستادند.
کوثری افزود: ایشان حاضر بودند فرزندشان شهید و یا مجروح شود اما به اسارت در نیاید تا بواسطه موقعیت شان مجبور به مذاکره و امتیاز دادن نشوند.
وی اضافه کرد: امروز اگر می بینیم جوانان متعهد و انقلابی ما به صحنه ای می روند که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان مرجع دینی، حکم صادر می کند و در برابر دشمنی که از ما فاصله دارد می ایستند، نشان دهنده معنویت در جوانان انقلابی و متخصص است.
کوثری با بیان اینکه نبود عزیزان و شهیدان سخت است ادامه داد: اما اگر آنها و ملت ایران جان در طبق اخلاص نمی گذاشتند این امنیت و سربلندی را نداشتیم.
وی گفت: همیشه عده ای با بصیرت بالاتر و تشخیص هدف آینده پیشی می گیرند و در صحنه علمی، سیاسی، نظامی و اخلاقی جلوتر حرکت می کند و ما باید آنها را الگو قرار دهیم.
کوثری تاکید کرد: اگر به خدا توجه کنیم و اعمالمان را با نیت خالصانه برای خدا انجام دهیم بر قدرت های بزرگ می توانیم غلبه کنیم و آن زمان است که می توانیم اخلاق حسنه را در جامعه پیاده کنیم.
وی ادامه داد: باید علم آموزی و مسئولیت پذیریمان در راه خداوند برای رضای او باشد تا در جامعه الگویی زیبنده برای ملت باشیم.
کوثری تصریح کرد: امام راحل (ره) فرمودند قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت می نشاند و امروز ما این را به عینه می بینیم و باید همت و پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنیم.
پنجمین یادواره شهدای دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان کرمان با حضور جانشین سپاه ثارالله، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان، خانواده شهدا و دانشجویان استان کرمان در محل تالار پردیس دانشگاه فرهنگیان این شهر برگزار شد.
در این آیین از خانواده شهیدان مجید شهریاری از شهدای هسته ای، شهید سعید بیاضی زاده شهید طلبه مدافع حرم و شهید دانشجو معلم مهدی عبدالله زاده تجلیل به عمل آمد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7437/3029

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید