خبر فوری

پرسپولیسی ها به محض ورود به ایران قرنطینه می شوند؛ احتمال تعویق دیدار حساس سپاهان و پرسپولیس

هرمزبان – سعید نمکی وزیر بهداشت توضیحاتی درباره بازگشت کاروان پرسپولیس به ایران ارائه داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، تیم فوتبال پرسپولیس برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در گروه پنجم، هم اکنون در شهر گوا واقع در جنوب غربی هند به سر می برد. هند اکنون با یک سونامی ویروس کرونا مواجه است. تاکنون 16 میلیون و 600 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 345 هزار نفر جان باخته اند.
سعید نمکی در نامه ای نوشت: طبق اطلاع واصله تیم فوتبال پرسپولیس کشورمان در قالب یک گروه 50 نفره برای انجام مسابقات در شهر گوا کشور هندوستان حضور دارند. از قرار معلوم این تیم پس از بازگشت از کشور هند در مسابقات داخلی فوتبال شرکت خواهند کرد بنابراین ضروری است با توجه به شیوع ویروس جهش یافته هندی و آمار بالای ابتلا و مرگ و میر در کشور هند، همه افراد این تیم و همراهان آن به محض بازگشت تحت قرنطینه کامل و انجام تست های مربوطه قرار گیرند.
اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در حالی هم‌اکنون برای انجام رقابت‌های دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در گوآ هند حضور دارند که این کشور طی روزهای اخیر رکورد جهانی ابتلا به کرونا را شکسته و همین موضوع ناراحتی زیادی برای هواداران این تیم و باشگاه‌های داخلی که در هفته‌های آینده با آنها بازی دارند، به وجود آورده است.
طبق تصمیمات اتخاذ شده طی 48 ساعت اخیر تمام پروازها از مبدا یا به مقصد هند و پاکستان ممنوع اعلام شد و همچنین وزارت بهداشت تاکید کرد دانشجویان و دیگر افرادی که قصد بازگشت از این کشورها به ایران را دارند، باید قرنطینه دو هفته‌ای را سپری کرده و آزمایشات لازم را انجام دهند تا ویروس جهش‌یافته و خطرناک‌تر هندی را به دیگر مردم منتقل نکنند. در همین راستا سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای آنی به رئیسی معاون بهداشت این وزارت‌خانه، بر ضرورت قرنطینه کامل و انجام تست‌های مربوطه تیم فوتبال پرسپولیس پس از بازگشت از هند تاکید کرد.
در این نامه آمده است: “طبق اطلاع واصله تیم فوتبال پرسپولیس کشورمان در قالب یک گروه 50 نفره جهت انجام مسابقات در شهر گوا کشور هندوستان حضور دارند. از قرار معلوم این تیم پس از بازگشت از کشور هند در مسابقات داخلی فوتبال شرکت خواهند نمود، لذا ضروری‌ست با توجه به شیوع ویروس موتاسیون یافته هندی و آمار بالای ابتلا و مرگ و میر در کشور مذکور، کلیه افراد این تیم و همراهان آن به محض بازگشت تحت قرنطینه کامل و انجام تستهای مربوطه قرار گیرند.”
وزارت بهداشت در روزهای گذشته تاکید داشته دانشجویان و دیگر افرادی که مجبور به بازگشت از هند به ایران هستند، الزاماً باید قرنطینه دو هفته‌ای را پشت سر بگذارد که اگر این اتفاق برای اعضای تیم فوتبال پرسپولیس هم بیفتد، زمان انجام بازی‌های این تیم در لیگ برتر ایران نیست به تاخیر خواهد افتاد.
سرخ‌پوشان فوتبال ایران روز پنج‌شنبه هفته جاری(9 اردیبهشت) آخرین دیدار مرحله گروهی خود در لیگ قهرمانان آسیا را مقابل الریان قطر برگزار می‌کنند و طبق اعلام سازمان لیگ، روز جمعه هفته آینده(17 اردیبهشت) باید در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ برتر به مصاف سپاهان بروند که در صورت قرنطینه پرسپولیسی‌ها در بازگشت از هند، احتمالاً این بازی مهم بین دو تیم بالانشین جدول به تعویق می‌اُفتد.
علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا دیشب (4 اردیبهشت) با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی آخرین وضعیت کرونا در کشور پرداخت و همچنین درباره واکسیناسیون تیم ملی و شرایط بازگشت پرسپولیس به ایران صحبت کرد. علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به پیشنهادی برای واکسینه کردن تیم‌ های ملی گفت:
تیم‌ های ملی در خارج از کشور بازی می‌ کنند و لذا تست‌ های آنها در اردو‌ها سختگیرانه انجام می‌ شود، در بازگشت نیاز است که مجدداً تست از آنها گرفته شوند، اگر اردوگاه دارند بهتر است در آنجا بمانند و خارج نشوند تا خیال مان راحت شود، به طوری که یک پیشنهاد هم داریم تا تیم‌ های ملی که برای مسابقه به کشور‌های مختلف می‌ روند مورد واکسیناسیون قرار بگیرد، تیم پارالمپیک هم واکسن دریافت کردند.
رییسی گفت: در پی شیوع نوع هندی کرونا، شرط ورود مسافران از هندوستان و پاکستان به ایران مشخص شده است لذا کسانی که اتباع هندی و پاکستانی هستند می‌توانند از کشور خارج شوند لذا ممنوعیتی برای خروج وجود ندارد، اما اتباع ایرانی که در کشور هندوستان و پاکستان هستند باید بدانند که پرواز از طریق هوایی وجود ندارد، اما با هماهنگی که میان وزارت خارجه ایران و سایر کشور‌ها وجود دارد باید دو شرط اعمال شود.
رییسی افزود: ابتدا باید تست کشور مبدا منفی باشد و پس از آن در داخل کشور هم باید تست منفی باشد، اما با این وجود 14 روز با هزینه خودشان باید قرنطینه باشند بنابراین کسانی که می‌خواهند وارد ایران به صورت محدود شوند باید تست منفی هر دو طرف را داشته باشند و هزینه 14 روز قرنطینه با خودشان است.
رئیسی گفت: بیش از یکسال از ویروس گذشته است، چرخش ویروس در بدن انواع قومیت ها، ژنتیک‌ها و نژاد‌های مختلف می‌تواند سبب ایجاد جهش‌های عجیب و غریب شود، ویروس جهش یافته هندی به نظر می‌رسد ترکیبی از جهش یافته ویروس انگلیسی و برزیلی باشد و به مراتب قدرت کشندگی بسیار بالایی دارد.  

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید