یادداشت| سپاه و اخلاص و رمز ماندگاری

سوال اساسی آنجاست که کدامین مولفه در بطن وجودی سپاه سبب شده تا یک نیروی کوچک بتواند با گذر از زمان و حادثه‌ها اینچنین سبب قوام یک ملت شده و در سخت‌ترین بزنگاه‌ها، یار پای کار ملت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، مهدی خسروی فعال رسانه‌ای هرمزگان در یادداشتی به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران تحت عنوان « سپاه و اخلاص و رمز ماندگاری» آورده است:

امروز ۲ اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل سپاه با تدبیر امام راحل بود.

تحلیل امام راحل آن بود که وجود یک نیروی اعتقادی برآمده از متن ملت به منظور پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی برای انقلابی که در برابر هیمنه غرب و شرق ایستاده، یک ضرورت است و بر پایه همان ضرورت‌ها نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت.

در حقیقت ۲ اردیبهشت ماه ۵۸ یعنی ۷۰ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که جمعیتی از نیروهای مخلص، خوش فکر و متعهد به ارزش‌های انقلاب در سازمانی با دست خالی اما هویت یافته از مکتب خمینی شریف و با سلاح ایمان و اراده گردهم آمدند و آن گردهم آیی کوچک که از فردای تشکیلش تا امروز ثمرات آن جاری و ساری است، اکنون به قطبی از تبلور اراده ملت ایران بدل شده است.

اما سوال اساسی آنجاست که کدامین مولفه در بطن وجودی سپاه سبب شده تا یک نیروی کوچک بتواند با گذر از زمان و حادثه‌ها اینچنین سبب قوام یک ملت شده و در سخت‌ترین بزنگاه‌ها، یار پای کار ملت باشد.

پاسخ سوال مشاهده عینی «اخلاص» در اجزای مختلف سپاه است.

اخلاص همان عنصر کلیدی است که در وجود تک تک سبزپوشان سپاه از همان آغازین‌ روزهای تشکیل تا امروز جاری بوده و نقطه قوتی است که همیشه آنان را در دل ملت، عزیز داشته است و سبب شده تا سپاه به نیرویی الهام بخش حتی به فراتر از مرزهای ایران اسلامی گسترش یابد.

بواقع هیچ نیرو و اراده‌ای در عالم بدون اتکای به ملتی با هویت و تاریخ‌ساز قادر به چنین پیشرانه‌ای برای رسیدن به سطحی تصورناپذیر از تراکم قدرت و صلابت نیست که در دانش و تجربه بتواند شانه به شانه ارتش‌های بزرگ جهان زده و در رصد پیشرفت و مولفه‌های قدرت فزاینده به شکلی شکوفا به پیش رود.

نیرویی که از پس تمامی ماموریت‌های ۴۲ ساله اخیر سربلند بیرون آمده و هیچ‌گاه صف خویش را از مردم جدا نکرده است و همین ویژگی است که از سرداران او محبوب‌ترین چهره‌ها در نزد مردم ساخته که راز محبوبیت جز به اخلاص نیست.

راستی چقدر چهره حاج قاسم و سردار حجازی و خلیل تختی نژاد و عبدالحمید سالاری و دیگر شهدای اخیر سپاه به چهره باکری و همت و ذاکری و حاجبی‌ها نزدیک است. این یعنی روح اخلاص در وجود این جمع سبز پوش از ابتدا تا به امروز جاری است و چه زیبا گفت امام ما که اگر سپاه نبود، انقلاب هم نبود و امروز باید بگوییم که تا سپاه هست، انقلاب هم هست.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید