اختصاص 5هزارمیلیارد تومان برای پرداخت معوقات فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا، سیدعلی قاسمی یکشنبه شب درآئین تجلیل از 155فرهنگی بازنشسته آموزش وپرورش شهرستان آمل افزود: این معوقات شامل بخشی از حق ازدواج وفوت، پاداش بازنشستگان وبرخی خدمات دیگر فرهنگیان از سال های 88 تا پایان سال 94 است که تاکنون پرداخت نشده بود.
وی اضافه کرد: بابت معوقات فرهنگیان از همکاران خودم درمازندران عذرخواهی می کنم، هرچند این تاخیر درپرداخت معوقات فرهنگیان، مربوط به شرایط اقتصادی کشور وبخشی از مطالبات باقی مانده مربوط به دولت گذشته بوده است.
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران به وجود حدود 40هزار فرهنگی زیرپوشش این نهاد اشاره کرد وادامه داد: این شمار در بیش از 35هزار کلاس دراستان درامر تعلیم وتربیت حدود 500هزار دانش آموز مازندرانی فعالیت وتلاش می کنند.
**دانش آموزی بخاطرنبود معلم از تحصیل محروم نیست
قاسمی دربخش دیگری با بیان اینکه تمام جهت گیری های آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید ارزش قایل شدن برای دانش آموزاست، ادامه داد: هم اکنون در همه مناطق مازندران، حتی روستاهای با یک دانش آموز، معلم حضور دارد و دراین استان دانش آموزی به خاطرنبود معلم ازتحصیل محروم نیست.
وی افزود: هم اکنون درمازندران 120 مدرسه با کمتر از 10 دانش آموز ودر 68مدرسه نیز با کمتر از 4 دانش آموز فعالیت آموزش درحال انجام است.
** پوشش تحصیلی درمقطع ابتدایی 100درصد
مدیرکل آموزش وپرورش مازندران همچنین اضافه کرد، که هم اکنون حدود 100درصد نوآموزان پیش دبستانی وابتدایی استان مشغول به تحصیل هستند وازاین نظر مازندران رتبه نخست کشور را دارد.
قاسمی دربخش دیگری از خدمات 30ساله فرهنگیان درجایگاه تعلیم وتربیت قدردانی کرد وافزود: جامعه ای می تواند اسلامی وآرمانی باشد که هم درروابط اجتماعی وسایر بخش های آن ، مسایل انسانی توجه شود ودراین راه نقش معلمان وفرهنگیان برجسته وانکارناپذیر است.
وی یادآورشد:معلمان پیشرو وپرچمدار جریان انسان سازی درجامعه هستند وزمان فعالیت آنها درآموزش وپرورش منشاء خیر ودوران بازنشسته شدن آنها نیز با انتقال تجربه های ناب آنها پربرکت وماندگارخواهد ماند.
دراین آئین از 155معلم اداره آموزش وپرورش شهرستان آمل که درسال 95 بازنشسته شدند، قدردانی شد.
درشهرستان حدود 400هزارنفری آمل حدود 5هزار فرهنگی ، آموزش حدود 60هزار دانش آموز درمقاطع مختلف تحصیلی را برعهده دارند.
خبرنگار: مهدی غلامی**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
ک/7327/1899

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید