خبر فوری

دشمن قسم‌خورده برای جدایی ما از دین برنامه دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان، شیخ محمد علی امینی شامگاه یکشنبه در جمع اقشار مختلف مردم بندرلنگه به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: نگذاریم سنت پیامبر اکرم(ص) در میان ما فراموش شود و نگذاریم روش پیامبر(ص)  نیز در نزد ما مغفول بماند و دیگران در اجرای رهنمودهای ایشان از ما سبقت بگیرند و ما فاصله بگیریم.

وی افزود: یکی از نشانه‌های احترام به پیامبر اکرم(ص) این است که هرگاه نام ایشان برده شد، بدون احساسات نباشیم و در قالب درود فرستادن به او احساسات خود را بروز دهیم.

مدیر مدرسه دینی اهل‌سنت سلطان‌العماء بندرلنگه اضافه کرد: ما الان در شرایطی هستیم که بازگشت به تعالی پیامبر اکرم(ص) بیش از هر زمان ضرورت دارد، چراکه اگر به گذشته خود نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که مسلمانان در گذشته چه احساسی نسبت به هم داشتند.

امینی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) فرستاده به‌حق خداست و پیامبر(ص) یک مجموعه به هم پیوسته همراه با اتحاد و همدلی به وجود آورده بودند و خداوند نیز آن را تأیید کرده و نمره قبولی عطا فرموده است.

روحانی برجسته اهل سنت هرمزگان گفت: امروز باید بیش از گذشته نسبت به هم مهربان، همدل و همزبان باشیم، چراکه دشمنان قسم‌خورده برای ما برنامه دارند تا ما را از دینمان باز دارند.

وی با اشاره به وضعیت برخی کشورهای اسلامی که درگیر جنگ هستند، بیان کرد: آیا شایسته است خون مسلمان توسط مسلمان دیگر ریخته شود و حرمت مسلمان توسط مسلمان دیگر مخدوش شود و به حقوق هم تعدی و تجاوز داشته باشیم و چرا باید کدورت، اختلافات و تنگ نظری روز به روز در بین امت اسلامی در حال افزایش باشد.

عضو هیئت فتوای شورای عالی مدارس اهل سنت جنوب گفت: ما می‌توانیم با الگو قرار دادن پیامبر اسلام(ص) صدای دین خود را به جهان برسانیم، چراکه رسالت حضرت محمد(ص) ایجاد الفت بین مسلمانان بود.

امینی یادآور شد: اگر ادعا داریم که جزء پیروان پیامبر اکرم(ص) هستیم و اطاعتش را واجب می‌دانیم، باید نسبت به هم مهربان باشیم؛ وحدت مخصوص یک هفته و یک ماه نیست، بلکه همیشگی است

مدیر مدرسه دینی اهل‌سنت بندرلنگه در پایان گفت: هرگاه مسلمانان وحدت داشتند، توانسته‌ایم به پیروزی دست یابیم، اما وقتی سست و متزلزل بودیم، خیلی از چیزها را از دست دادیم و در سایه وحدت، عزت و در سایه تفرقه، حقارت داریم و این نیز غیر قابل جبران است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید