چلسی 0 – پورتو 1؛ صعود آبی های لندن در شبی که سوپرگل طارمی پرپر شد

هرمزبان – حضور 27 دقیقه ای مهدی طارمی درون زمین فقط اندکی از تلخی حذف نماینده پرتغال برای هواداران این تیم کاست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، چلسی با وجود شکست 1-0 پورتو، به لطف پیروزی 2-0 در دیدار رفت خودش را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند تا در آنجا حریف یکی از دو تیم رئال مادرید یا لیورپول شود. در مسابقه ای که چندان موقعیت های گلزنی نداشت و بیشتر یک نمایش دفاعی قدرتمندانه از سوی هر دو تیم بود، چلسی توانست از برتری خود در دیدار رفت به خوبی محافظت کند تا توماس توخل همچون فصل گذشته، خودش را به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برساند. بدین ترتیب پورتو خروج آبرومندانه ای از لیگ قهرمانان اروپا داشت و از طرف دیگر چلسی که به خواسته اصلی خود رسید، خود را برای هیجان انگیزترین مقطع فصل آماده خواهد کرد تا شاید پایانی تاریخی در این فصل، در انتظار آن ها باشد.
در شبی که نه چلسی و نه پورتو قادر به خلق موقعیت خاصی روی دروازه یکدیگر نبودند، پورتو در نهایت با گل تاریخی و تماشایی مهدی طارمی در دقیقه 90 با یک گل پیروز شد، اما شکست با دو گل در دور رفت باعث حذف این تیم شد. پورتو بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 11 و روی اشتباه ادواردو مندی بود که کرونا فرصت داشت دروازه چلسی را باز کند، اما جورجینیو به خوبی دروازه تیمش را نجات داد.
در دقیقه 25 گروجیچ با حرکتی خوب برای کرونا موقعیت سازی کرده و پورتو می توانست دروازه چلسی را باز کند، اما سزار آسپلیکوئتا با حضوری به موقع دروازه را نجات داد. در دقایق باقیمانده نیمه اول اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و نیمه نخست کم هیجان بدون حتی یک ضربه در چارچوب از سوی هر دو تیم با تساوی بدون گل به اتمام رسید.
در دقایق ابتدایی نیمه دوم چلسی با ضدحمله ای خطرناک در مقابل دروازه پورتو با حرکت بن چیلول صاحب فرصت شد، اما کریستن پولیسیچ نتوانست از این موقعیت استفاده بکند. در دقیقه 57 میسون مونت در سمت چپ محوطه جریمه صااحب بهترین فرصت برای باز کردن دروازه پورتو شد، اما مانافا به موقع رسید و اجازه نداد میسون مونت دروازه را باز کند. در دقیقه 60 مهدی طارمی به جای گروجیچ وارد میدان شد.
دقایقی بعد این مهدی طارمی بود که می توانست در بدو ورود دروازه چلسی را باز کند، اما ضربه سر او در اختیار مندی قرار گرفت. این اولین ضربه در چارچوب پورتو بود. اما در دقیقه 90 مهدی طارمی با یک ضربه آکروباتیک و فوق العاده دروازه چلسی را به شکلی تماشایی باز کرد. اما این گل نیز برای بازگشت پورتو کافی نبود و چلسی در نهایت راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شد.
طارمی که در این فصل یکی از ستاره‌های پورتو بوده و با گلزنی، پاس گل و گرفتن پنالتی، بیشترین تاثیر را در گل‌های تیمش داشته، در هشت مسابقه رسمی اخیرشان هیچ گلی به ثمر نرسانده بود و در دیدار برگشت برابر یوونتوس هم اخراج شد و شاید به همین علت در دیدار برابر چلسی در ترکیب قرار نگرفت.
هرچه بود کونسیسائو که بازی رفت را با نتیجه 2 بر صفر به چلسی واگذار کرده بود، ترجیح داد در ترکیب بازی برگشت مقابل آبی‌های لندن از مهدی طارمی استفاده نکند و پس از اینکه مسابقه با تساوی بدون گل در جریان بود، ستاره ایرانی‌اش را از دقیقه 63 به زمین بفرستد. طارمی پس از بلند کردن دست به سمت آسمان و دعایی که زیر لب می‌خواند، وارد زمین شد تا امیدوار به درخشش دوباره در لیگ قهرمانان اروپا باشد و همانند دیدار رفت برابر یوونتوس، این بار در تقابل برگشت مقابل چلسی گلزنی کند. ستاره ایرانی پورتو تنها دو دقیقه پس از ورود به زمین پاس رو به جلوی کرونا و ارسال چیپ اوتاویو را به ضربه سر به گوشه سمت راست دروازه چلسی زد که مندی با واکنش مناسب توپ را جمع کرد.
پس از آن طارمی فرصت خاصی برای درخشش مقابل چلسی نداشت و دوندگی‌هایش بی‌اثر بود تا اینکه در ثانیه‌های پایانی مسابقه یک گل استثنایی و به یادماندنی به ثمر رساند. پورتو که برای رسیدن به گل تلاش می‌کرد، آخرین حمله را در دقیقه 3+90 با حرکت از جناح راست زمین تدارک دید که توپ ارسالی به محوطه جریمه را مهدی طارمی با ضربه قیچی برگردان تماشایی و در حالی که کای از دست مندی برنمی‌آمد، تبدیل به گل اول نماینده پرتغال کرد.
شاید اگر این گل در زمان دیگری غیر از وقت‌های تلف شده به ثمر می‌رسید، طارمی یک خوشحالی عجیب و غریب با فریادهای بلند انجام می‌داد، اما عقب بودن پورتو با یک گل موجب شد تا بازی سریع به گردش دربیاید و پورتو شانس خود را برای رسیدن به گل تساوی امتحان کند. در حین بازگشت بازیکنان توپ به دست پورتو و مهدی طارمی که خوشحالی خود را نگه داشته بود، گزارشگر مسابقه این گل را مشابه گل قیچی برگردان تماشایی رونالدو با پیراهن یوونتوس خواند و گل ستاره ایرانی را یک گل فوق‌العاده عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید