خبر فوری

توصیه‌ای به خانواده‌ها در تعطیلات طولانی مدت مدارس/تداوم طرح «کوچ»

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح روند اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ)، توصیه‌هایی نیز به خانواده ها در راستای اصلاح سبک زندگی و عادات غذایی فرزندانشان ارائه کرد.

محمد محسن بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اظهار کرد: مرحله دوم یا سنجش ثانویه هنوز تکمیل نشده است، اطلاعات جمع آوری شده و در حال ورود به سامانه است.

وی افزود: در سال گذشته یک مرتبه هم کارنامه کوچ صادر شد و در اختیار دانش آموزان و خانواده‌ها قرار گرفت تا آنها که لازم بود کار مداخله‌ای برایشان انجام شود در جریان قرار بگیرند. پرونده طرح کوچ بسته نمی‌شود، بلکه قرار است اشکالات آن برطرف و در سال‌های آینده نیز تداوم یابد.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک مزیت و کارکرد خوب طرح کوچ، حساسیت زایی در خانواده و مجموعه‌های مختلف بود، درباره میزان اثربخشی اجرای این طرح گفت: هنوز میزان تاثیر اجرای طرح کوچ بر کنترل وزن و چاقی در دست بررسی است و نتایج قطعی از آن در دست نداریم.

محسن بیگی در ادامه با توجه به تعطیلی کامل مدارس در بسیاری از مناطق کشور که در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند، توصیه هایی درباره سبک زندگی دانش آموزان داشت و افزود: می‌توان گفت تقریبا ۱۰۰ درصد مدارس آموزش مجازی را دنبال می‌کنند و مدرسه‌ای نداریم که به صورت حضوری در حال فعالیت باشد. به همین علت یک سری عوارض جسمی، روحی و روانی متوجه بچه‌هاست و قاعدتا باید بیشتر مراقبت کنیم.

وی ادامه داد: تعطیلی طولانی مدت عوارض طولانی مدتی به جای می‌گذارد که در دراز مدت خودش را نشان می دهد. خانواده‌ها باید یکسری اقدامات جایگزین انجام دهند به عنوان مثال برنامه‌هایی در حیطه سبک زندگی صحیح، عادات غذایی و فعالیت‌های بدنی محدودی که می‌توان به صورت مدیریت شده و بدون تراکم در یک مکان انجام داد را طراحی و اجرا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید