خبر فوری

کاشت بیش از 5 هزار هکتار گندم در زمین های زراعی

 به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، رضا امیرزاده مدیرزراعت جهادکشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد60 هزار تن محصول از 13 هزارهکتار زمین ها برداشت شود که 10 درصد بیشتر از پارسال است.
وی افزود:بهره گیری از بذرمرغوب، استفاده از آبیاری نوین،تغذیه مناسب و رعایت اصول فنی از علت های افزایش تولیدگندم در استان است.
رضا امیرزاده گفت:حدود50 درصد از سطح زیرکشت گندم بصورت مکانیزه کشت می شود .
مدیرزراعت جهادکشاورزی هرمزگان افزود:از آغاز فصل کشت تا کنون 2 هزار هکتار از این زمین ها بصورت مکانیزه کشت شده است.
سید رضا امیرزاده کاهش مصرف 150 کیلوگرمی بذر، استفاده از نوارتیپ هنگام کشت و استفاده همزمان کود و بذر درکنارهم را از مزایای کشت مکانیزه گندم اعلام کرد.
وی گفت:شهرستان حاجی آباد با 10 هزار و 500 هکتار رتبه نخست تولید گندم در استان هرمزگان را دارد.
مدیرزراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود:شهرستان های رودان،میناب،بندرعباس،بستک و پارسیان از دیگر شهرستان های تولید کننده گندم در استان است.
 کاشت گندم تا پایان آذر ادامه دارد.
برداشت گندم اواخر اردیبهشت شروع می شود و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *