خبر فوری

عدم اجازه انحلال یا تفکیک مدارس عشایری/ شرط تاسیس مدارس عشایری به نسبت تعداد دانش آموزان

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی ضوابط و مقررات تاسیس مدارس عشایری گفت: ادارت کل استان ها دیگر نمی توانند طبق ماده ۱۶ اساسنامه یک مدرسه عشایری را منحل، تفکیک یا ضمیمه مدرسه دیگری بکنند.

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با ایسنا، در در تشریح ماده ۳ اساسنامه تاسیس مدارس عشایری اظهار کرد: اساسنامه مدارس عشایری به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و در ماده ۳ ضوابط و مقررات تاسیس مدارس عشایری مشخص شد.

شرایط تاسیس مدارس عشایری به نسبت تعداد دانش آموزان هر مقطع تحصیلی 

وی افزود: قانونگذار در این ماده مشخص می کند که دانش آموز عشایری در هر نقطه ای هست باید چه شرایطی داشته باشد. به عنوان مثال حتی اگر یک دانش آموز هم در یک منطقه عشایری حضور داشته باشد باید برایش کلاس تشکیل شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ماده ۳ اساسنامه که مصوب جلسه شورای عالی آموزش و پرورش بود، مقررات تاسیس به صورتی است که قانونگذار تصریح می کند اگر در یک منطقه ای ۵۰ درصد از کودکان شناسایی شده عشایری باشند باید مدرسه تشکیل شود گفت: اگر دانش آموزان شناسایی شده در یک منطقه عشایری در دوره ابتدایی باشند مدرسه با هر تعدادی تاسیس می شود اما در متوسطه اول با ۳۰ دانش آموز و در متوسطه دوم با  ۴۲ دانش آموز امکان تاسیس مدرسه به صورت مستقل وجود دارد.

عدم انحلال مدارس عشایری یا تفکیک آنها

سیفی افزود: این اساسنامه مواد مختلفی دارد اما مهترین کاربرد این اساسنامه این است که دیگر نمی توان به سادگی کد مدرسه عشایری به کدروستایی تبدیل شود، زیرا مدرسه دارای کد عشایری سه برابر مدرسه عادی سرانه دریافت می کند و امتیازات ویژه ای دارد. استان ها هم نمی توانندطبق ماده ۱۶ اساسنامه یک مدرسه عشایری را منحل، تفکیک یا ضمیمه مدرسه دیگری بکنند.

وی با بیان اینکه در واقع این اساسنامه به تثبیت مدارس عشایری کمک می کند، درباره وضعیت فضای فیزیکی مدارس عشایری گفت: این موضوع مربوط به سازمان نوسازی مدارس می شود اما در اساسنامه تاکید شده که باید تجهیزات آموزشی و پرورشی و نیروی انسانی مورد نیاز این مدارس تامین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید