خبر فوری

لیورپول 0 – رئال مادرید 0؛ این بار کامبکی در کار نبود/ صعود شاگردان زیدان به نیمه نهایی

هرمزبان – رئال مادرید با دفاعی جانانه از اندوخته بازی رفت در آنفیلد لیورپول را ناکام گذاشت و راهی نیمه نهایی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، پیروزی 3-1 رئال مادرید در بازی رفت خانگی، کار لیورپول را تمام کرده بود و شاگردان زیدان علیرغم غیبت مهره های کلیدی خط دفاعی، موفق شد با یک دفاع تیمی بی نقص که با چاشنی بی دقتی مهاجمان لیورپول هم در برخی صحنه ها همراه شد، راهی نیمه نهایی شود؛ آنها به مصاف دیگر تیم انگلیسی، یعنی چلسی خواهند رفت.
لیورپول بازی را هجومی شروع کرد و در همان دقیقه `2 داخل محوطه موقعیت خطرناکی نصیب محمد صلاح شد که با واکنش عالی کورتوا دور شد. دقیقه `11 شوت فنی و زیبای میلنر از پشت محوطه جریمه با واکنش عالی دیگری از کورتوا راهی کرنر شد. در دقیقه `19 تیر دروازه مانع از گلزنی رئال مادرید شد؛ سر توپ بنزما مقابل کاباک و پاس او که به پای مدافع ترک برخورد کرد و به تیر عمودی خورد.
دقیقه `40 یک موقعیت خوب دیگر برای لیورپول خلق شد که صلاح قدر پاس خوب مانه را ندانست و با ضربه ای بد توپ را به بالای دروازه زد. در دقیقه `42 روی آشفتگی لحظه ای دفاع رئال مادرید، آرنولد توپ را به واینالدوم رساند اما هافبک هلندی هم با ضربه ای بد این فرصت خوب را خراب کرد. نیمه اول بازی در نهایت با تساوی 0-0 دو تیم به پایان رسید.
لیورپول نیمه دوم را هم هجومی شروع کرد و در همان دقایق ابتدایی ضربه خطرناک فیرمینو با واکنش خوب کورتوا دفع شد. دقیقه `60 تیاگو آلکانتارا به جای میلنر و دیوگو ژوتا به جای کاباک وارد میدان شدند تا ترکیب قرمز ها هجومی تر شود. دقیقه `66 پاس بلند عالی والورده، با فرار تند و تیز وینیسیوس همراه شد اما خروج به موقع آلیسون ضربه مهاجم برزیلی را مهار کرد و در برگشت قبل از بنزما توپ کامل دفع شد. دقیقه `72 رئال مادریدی که تحت فشار بود، دست به دو تعویض زد و آلوارو اوردیوزولا به جای کروس و رودریگو به جای وینیسیوس وارد میدان شدند.
در دقیقه `82 سادیو مانه جای خود را به چمبرلین داد و فیرمینو هم با شکیری تعویض شد تا لیورپول آخرین تلاش های خود را به کار بگیرد. در رئال مادرید هم ایسکو جانشین آسنسیو شد. دقیقه `2+90 تیبو کورتوا باز هم با خروجی عالی و به موقع زاویه را برای صلاح بست و توپ راهی کرنر شد. در نهایت بازی بعد از 4 دقیقه وقت تلف شده، بدون گل مساوی به پایان رسید و خبری از کامبک در آنفیلد نبود؛ رکورد استثنایی تیبو کورتوا در این ورزشگاه هم ادامه پیدا کرد.
زیدان در پایان بازی در آنفیلد گفت:
می دانستیم که متحمل سختی هایی خواهیم شد و انتظار شروعی قدرتمند از سوی لیورپول را در 15 دقیقه نخست بازی داشتیم. در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، این طبیعی است. در نهایت، با شایستگی صعود کردیم و خوشحالیم. همه ما متحد هستیم، و این تیم همیشه خود را نشان می دهد و بیشتر می خواهد. بازی را خوب کنترل کردیم، و همه برای هم خوب تلاش کردند و برای بچه ها هیجان زده ام. صعود به دور بعدی بسیار مهم بود و روحیه مضاعفی به ما می بخشد.
حقیقت این است که بازیکنان من به نهایت خستگی و توان جسمانی خود رسیده اند، اما رسیدن به مقطع پایانی فصل و زنده نگه داشتن شانس قهرمانی در چند تورنمنت چنین چیزی را هم می طلبد. در مورد انتقاد ها چیزی نخواهم گفت. ما هنوز در دو تورنمنت حضور داریم و از این بابت راضی هستم، اما هنوز چیزی نبرده ایم. باید همینطور ادامه دهیم.
باید به کاری که امشب انجام دادیم افتخار کنیم. بیشترین چیزی که به آن افتخار می کنم، شخصیت بازیکنانم است. با وجود تمام مصدومیت ها و برنامه بازی های فشرده، همگی با هم بودیم. هنوز چیزی فتح نکرده ایم، اما همچنان در دو تورنمنت شانس قهرمانی داریم. کمی استراحت خواهیم کرد چون قبل از بازی با چلسی بازی های دیگری داریم. امشب نسبت به دیدار مقابل بارسلونا، بازی را در شرایط جسمانی بهتری تمام کردیم. در بازه زمانی 7 روز سه بازی داشتیم و بازیکنان تلاش زیادی کرده اند. اما بعد از این سه بازی می توانیم احساس رضایت داشته باشیم. تلاش بسیار زیاد از سوی کل تیم را شاهد بودیم و خیلی خوشحالیم. رسیدن به اینجا راحت نبوده، اما ما هنوز زنده ایم.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید