گسترش فناوری باید از دانشگاه ها شروع شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از پارک علم و فناوری هرمزگان، علی فتی افزود: به منظور استفاده مطلوب از توانایی‌ها و امکانات علمی، تخصصی، آزمایشگاهی، کارگاهی و ظرفیت‌های موجود در قوانین و آیین نامه‌های طرفین جهت رسیدن به اهداف، تفاهم نامه ای با دانشگاه های هرمزگان، علوم پزشکی و پیام نور امضا شد.

وی، تقویت و توسعه مراکز رشد، ارتقا حوزه فناوری و کسب و کار دانش بنیان استان با مشارکت حداکثری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، همکاری و مشارکت پارک در گذار دانشگاه از نسل دوم به سوم (دانشگاه کارآفرین) و فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و تولید ثروت از علم را از اهداف امضای این تفاهم نامه ذکر کرد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان همچنین به زمینه های همکاری در این امضای این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: گسترش تحقیق و توسعه کاربردی و با فناوری بالا در صنایع، شرکت در مناقصات و انجام پروژه توسط شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی، برگزاری همایش ها و نمایشگاه‌های علمی و فناوری ملی و بین المللی و ارائه تحقیقات و محصولات دانش بنیان، برگزاری استارت آپ ویکند و ایده شو در راستای ایده پروری در دانشگاه از جمله زمینه های همکاری بر اساس این تفاهم نامه خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه زمینه مناسبی برای ورود فارغ التحصیلان به بحث فناوری است، افزود: دانشجویان در زمان تحصیل آمادگی و اطلاعات لازم در خصوص نوآوری دارند از این رو اعتقاد داریم با در نظر گرفتن شرایط مناسب برای دانشجویان می توانیم سرعت بیشتری به توسعه فناوری در هرمزگان بدهیم. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید