خبر فوری

آیا وام سهام عدالت نقد است؟

سهامداران سهام عدالت می‌توانند به پشتوانه سهامشان وام بگیرند و حالا سوالشان این است که آیا پول وام سهام عدالت به صورت نقدی است و می‌توانند آن را هر کجا هزینه کنند یا نه؟

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، رئیس‌جمهور هفته گذشته اعلام کرد که سهامداران می‌توانند به پشتوانه سهام عدالتشان کارت اعتباری دریافت کنند.

پس از آن مدیران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی توضیحاتی در خصوص این کارت‌های اعتباری دادند و شروطی سخت‌گیرانه برای سهامداران اعلام کردند.

مسئولان از خرداد سال گذشته تاکنون از پرداخت کارت‌های اعتباری صحبت کرده‌اند و قرار بوده خیلی قبل‌تر سهامداران از این طرح استفاده کنند.

به گفته مدیر پروژه کارت‌های اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، کارت اعتباری فیزیکی نیست بلکه نشان بانک و نوعی دسترسی است.

همچنین کسی که کارت اعتباری بانک ملی را می‌گیرد برای استفاده از این مبلغ  باید به فروشگاه طرف قرارداد بانک ملی مراجعه و خرید کند. فردی که بانک تجارت را انتخاب کرده است هم می‌تواند به هر فروشگاهی مراجعه کند. قرار است از اول اردیبهشت دیگر بانک‌ها نیز این طرح را شروع کنند.

یعنی این کارت‌های اعتباری نه تنها مانند کارت‌های بانکی نیست بلکه جز برای خرید کالاهای داخل فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک هیچ استفاده دیگری ندارد و نمی‌توان آن را به پول نقد تبدیل کرد.

این وام سهام عدالت پس از مهلت استراحت پنج ماهه اگر بازپرداخت نشود مشمول سود ۱۸ درصد و اقساط ۳۶ ماهه می‌شود، به نظر می‌رسد کارت اعتباری سهام عدالت فقط برای سهامدارانی کاربرد داشته باشد که قصد خرید لوازم خانگی دارند.

همین موضوع نیز موجب انتقاد سهامداران شده، آنها می‌گویند که قصد داشتند با این وام هزینه‌های دیگری مانند آب، برق و گاز یا اجاره خانه را بپردازند.

چه کسانی نمی‌توانند کارت اعتباری سهام عدالت بگیرند؟ / محرومیت برای ۶ گروه

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید