مساجد هرمزگان در ماه مبارک رمضان باز است

هرمزبان – مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه شبهه ای مبنی بر تعطیل بودن مساجد استان در ماه مبارک رمضان مطرح شده است، اعلام کرد: مساجد باز است و مجالس و برنامه‌ها نیز با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد روز سه شنبه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: امسال نیز با ویروس جهش یافته کرونا مواجه هستیم که همه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی را به ویژه فعالیت های ماه مبارک رمضان تحت تاثیر قرار داده است که در چنین شرایطی باید با دوراندیشی و برنامه ریزی منسجم و همه جانبه، مردم را به استفاده از این برنامه ها دعوت کرد.

وی ادامه داد: برای مواجهه با ویروس کرونا،  دستورالعمل هایی در ستاد مقابله با کرونا در سطح ملی و استانی مصوب و ارسال شده است؛ لذا طبق هماهنگی صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزاری آیین‌های مذهبی و نمازهای جماعت در سطح استان هرمزگان طبق دستورالعمل های بهداشتی و حداقل مخاطب برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد: باید زمینه‌ برای حضور مردم در مساجد به گونه ای فراهم شود که بتوانند به دور از اجتماع و پرهیز از تجمع، گردهم آیند و رویکرد دعا، استغاثه و توسل را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر توجه جدی به طرح مواسات و همدلی مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب، اظهار امیدواری کرد: این رزمایش که در سال گذشته در استان هرمزگان با همکاری دستگاه های فرهنگی؛ نهادها و سازمان ها و بویژه نیروهای مردمی به خوبی اجرایی شد، در سالجاری نیز برگزار می شود.

وی همچنین به اهمیت برگزاری نشست های قرآنی در ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: برگزاری این آیین در مساجد با جمعیت محدود ۱۵ نفره امکان پذیر خواهد بود؛ البته تاکید بر اجرای برنامه ها در فضای مجازی است به همین منظور و با هدف سوق دادن برنامه ها به سمت این فضا، مسجد مجازی، حسینیه مجازی، هیات مجازی و منبر مجازی راه اندازی شده است که مردم مانند سال گذشته می توانند از این برنامه ها استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین به اعزام مبلغ ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اعزام مبلغان به صورت محدود و انفرادی درحال انجام است.

انصاری راد در پایان به نحوه توزیع نذورات در بین نیازمندان اشاره کرد و ابرازداشت: نذورات به صورت بسته بندی مواد غذایی خام  و یا طبخ شده اما با رعایت کامل موازین بهداشتی و به صورت بیرون بر، بین نیازمندان در محلات توزیع خواهد شد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید