خبر فوری

نامه 19 بسیج دانشجویی دانشگاه‌های هرمزگان به هیأت نظارت شوراها در هرمزگان/ نگذارید نام اسلامی شوراها لکه‌دار شود

بسیج دانشجویی 19 دانشگاه هرمزگان در نامه‌ای به هیأت نظارت شوراها در این استان آورده است: می‌طلبد بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت شورا‌های اسلامی با دقت بیشتری صورت گیرد و از تخلفات افراد در مناصب مختلفی که داشته‌اند چشم‌پوشی نشود؛ مبادا حقوق مردم، با منافع شخصی یا جناحی معاوضه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، 19 بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان هرمزگان در نامه‌ای به هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هرمزگان، خواستار دقت ویژه در بررسی صلاحیت داوطلبان شوراها بخصوص صلاحیت نورچشمی‌ها و افرادی شدند که فشار زیادی برای تأیید صلاحیت آنها به جریان افتاده است.

متن کامل این نامه بدین شرح است: 

بنام خدا

“باید محبوبترین کارها نزد تو کاری باشد که به حق نزدیکتر و در عدالت فراگیرتر و خشنودی مردم را شاملتر باشد؛ زیرا خشم توده های مردم خشنودی خواص را از بین می برد و خشم خواص در صورت خشنود بودن توده های مردم اهمیتی ندارد.”
(نامه 53 نهج البلاغه)

هیئت نظارت بر انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا هرمزگان 
سلام علیکم

با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا، با توجه به وظیفه خطیر آن هیئت محترم و وجود فشار های احتمالی برخی از رجال سیاسی و مسئولین استان، در خصوص احراز صلاحیت برخی از داوطلبان مدنظر‌شان لازم دانستیم نکاتی را خدمت شما عرض نماییم؛
همانطور که مستحضرید شوراهای اسلامی شهر و روستا به مثابه یک پارلمان محلی می باشند که از حدود وظایف و اختیارات وسیعی برخوردار هستند که این مهم در اصل ۱۰۰ قانون اساسی و نیز به موجب اصل ۷ قانون اساسی در زمره‌ی ارکان تصمیم‌گیری و اداره‌ی امور کشور قرار گرفته‌اند که این نشان دهنده‌ی حساسیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشد. 

با توجه به نقص قانون و نظارت ضعیف که بر شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد شاهد تخلفات و استفاده وسیع از رانت و لابی‌گری در راستای منافع خود و همچنین برخی افراد خاص توسط برخی از اعضای شوراهای مذکور هستیم که نمود آن در بازداشت‌های گسترده اعضای شورای شهر در سطح کشور است به گونه‌ای که اعضای شورای برخی از شهرها به طور کامل بازداشت شده اند.

این موضوع می‌طلبد بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت شورا‌های اسلامی با دقت بیشتری صورت گیرد و از تخلفات افراد در مناصب مختلفی که داشته‌اند چشم‌پوشی نشود؛ مبادا حقوق مردم، با منافع شخصی یا جناحی معاوضه شود. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان عضویت دارند بدانند که باید به عنوان نماینده مردم پاسدار حقوق و منافع آنان در بررسی صلاحیت داوطلبان و نظارت بر جریان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان باشند، نه پاسدار حقوق و منافع عده‌ای خاص.

خبر های غیر رسمی از رد صلاحیت برخی از اعضای فعلی شوراهای اسلامی استان به خصوص شورای اسلامی شهر بندرعباس و فشار همان افراد خاص جهت تایید صلاحیت نور چشمی ها خبر می‌دهد. به تعبیر ما، این نور چشمی ها در واقع نفوذی هایی در شورا‌های اسلامی شهر و روستا هستند که اولویت شان منافع افراد خاص است و موجب لکه دار شدن نام اسلامی شورا خواهند شد. 

یقینا دست‌اندرکاران محترم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان هرمزگان بدور از هرگونه سیاسی کاری بر عمل به وظایف خود در قبال اعتماد مردم شریف و مظلوم استان اهتمام خواهند ورزید. 

انتظار می‌رود نمایندگان مجلس که با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند، آن هم مجلسی که مدعی انقلابی بودن است، در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان و نظارت بر انتخابات، با عمل انقلابی خود زیر فشار های سیاسیون و قبیله گرایانی که چون زالو بر استان چسبیده اند و خون مردم بیچاره و محروم شهر ها و روستا های استان را می‌مکند، مقاومت کنند تا فردای قیامت شرمنده‌ی خون شهدا و حقوق پایمال شده مردم نباشند. البته که خود نمایندگان قطعا از چنین اعمالی به دور هستند ان‌شاءالله.  

بدیهی است در این راه تشکل‌های دانشجویی همراه با عموم مردم در راستای دفاع از حقوق عامه در کنار آنان خواهند ایستاد. 
و من الله توفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه ای شهید کرانی بندرعباس، دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دانشگاه آزاد اسلامی بندر جاسک، دانشگاه پیام نور بندرعباس، پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان بندرعباس، پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، دانشکده فنی و حرفه ای فاطمیه بندرعباس، دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد، دانشگاه پیام نور مرکز میناب، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم، دانشگاه پیام نور واحد قشم، دانشکده علوم قرآنی بندرعباس، دانشکده فنی و حرفه ای آیت الله خامنه‌ای میناب، دانشگاه آزاد اسلامی رودان، دانشگاه پیام نور رودان و دانشگاه پیام نور بندرلنگه.

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید