خبر فوری

کتاب «مهمانی خدا» با همکاری کانون‌های مساجد هرمزگان به چاپ رسید

هرمزبان – مدیرموسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی سجادیه درهرمزگان گفت: کتاب «مهمانی خدا» با موضوع شرح دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه و راه‌های استفاده بهتر از ماه مبارک رمضان با همکاری کانون‌های مساجد این استان به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان روز دوشنبه افزود: کتاب«مهمانی خدا» در ۱۶۰ صفحه و با تیراژ یک هزار جلد به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا اعوانی نوشته شده است.

وی با بیان اینکه دعای ۴۴ صحیفه سجادیه، دعای امام سجاد(ع)‌ به وقت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان است، ادامه داد: “جایگاه حمد خداوند و ضرورت حمد الهی، نقش روزه در برکات ماه رمضان، کیفیت روزه مطلوب، روزه و اعضا و جوارح، ویژگی اعمال الهی این ماه، درخواست آگاهی نسبت به نماز و احکام آن، چگونگی ارتباط با خدا، اهمیت شب قدر، صلوات و کیفیت آن در کلام امام از جمله سرفصل‌های این کتاب است.

«شبی که T۲ معراج شد»(روایت خاطرات پاسدار شهید خلیل تختی نژاد، دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان) عنوان کتابی بود که سال گذشته و در دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در هرمزگان رونمایی شد.

در نهمین دوره این کنگره نیز شش کتاب در موضوع صحیفه شامل «خواسته‌های یک عاشق»، «عالیجناب پدر، خون مادر»، «بیا عاشقی را رعایت کنیم»، «جهان بینی امام»، «پناه امن» و «حماسه نیایش» رونمایی شد.

فراخوان یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با محوریت «نقش دعا بر سلامت اخلاقی جامعه از نگاه امام سجاد علیه‌السلام»، بررسی نقش دعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی از منظر امام سجاد علیه‌السلام»، «بررسی تاثیر دعا در امیدبخشی و بهبودی بیماری‌های جسمی با توجه به ادعیه صحیفه سجادیه» و «نقش دعا در رفع مشکلات از منظر آموزه‌های امام سجاد علیه‌السلام با تاکید بر دعای هفتم صحیفه سجادیه» فروردین ماه جاری منتشر شد.

دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) شهریور ماه سال ۹۹ در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد.

کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور از ۱۲ تا ۲۵ محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ۲۹ اسفند سال ۹۹ در آخرین نماز جمعه سال ۹۹ بندرعباس نیز با اشاره به برکات میزبانی استان هرمزگان از ۱۰ دوره کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در سنوات گذشته، گفت: به زودی بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستداران امام سجاد(ع) ثبت و نام‌گذاری می‌شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید