مجازات قانونی در انتظار افرادی که قرنطینه را رعایت نکنند

هرمزبان – استاندار هرمزگان گفت: افرادی که آثاری از بیماری دارند باید خود را قرنطینه کنند و اگر نتیجه آزمایش فردی طبق مستندات مثبت بود اما نسبت به رعایت شرایط قرنطینه اقدام نکند، دستگاه قضایی بر اساس قوانین تعریف شده با این افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

فریدون همتی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، همچنین از نیروی انتظامی خواست با توجه به محدودیت های ابلاغی ستاد ملی کرونا، نسبت به اعمال جریمه افرادی که محدودیت ها را رعایت نمی کنند، اقدام کند و نظارت ها را افزایش دهد.
وی بیان کرد: شهروندان نسبت به رعایت پروتکل ها اعم از استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی اهتمام لازم را داشته باشند و همچنین از تردد غیرضروری به  اماکن پرجمعیت و مراکز اداری اجتناب کنند.
همتی ادامه داد: بعد از شرایطی که در عیدنوروز داشتیم و افزایش رفت و آمدها بدون درنظرگرفتن توصیه های وزارت بهداشت، امروز نتیجه آن گسترش دامنه بیماری، افزایش تعداد مبتلایان، مراجعان به بیمارستان ها و افزایش تعداد موارد بستری و فوتی است که نسبت به هفته قبل ۲ برابر شده است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت به محض اینکه میزان رعایت پروتکل ها از سوی مردم پایین می آید، متاسفانه بیماری توسعه پیدا می کند که لازم است همه شهروندان برای حفظ سلامتی خود و دیگران، نسبت به رعایت توصیه ها اهتمام جدی داشته باشند.
همتی با قدردانی از همراهی مردم و بنگاه های اقتصادی، اداره‌ها و واحدهای صنفی و خدمات رسان با برنامه های ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، تصریح کرد: در چندماه اخیر همه دست به دست هم دادند و شرایط خوب بود اما متاسفانه به یکباره بیشتر شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
وی همچنین سرعت بخشی در بیماریابی را یکی از اقدام‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی هرمزکان برشمرد و گفت: دانشگاه در تلاش است با افزایش تعداد و هدفمند کردن تست ها، روند کشف بیماری را سرعت ببخشد تا مانع از انتقال چرخه بیماری شود و روند گسترش آن را کاهش دهد.
استاندار هرمزگان،، برگزاری مراسم عروسی و دورهمی ها را از عوامل اصلی گسترش بیماری در ۲ هفته اخیر برشمرد و ادامه داد: برگزاری مراسم عروسی با توجه به شرایط قرمز کرونا ممنوع است و دهیاران مناطق مسوول مستقیم اجرای این قانون هستند.
وی عنوان کرد: با توجه به نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان، از مردم هرمزگان تقاضا داریم از برگزاری هر گونه مراسم با توجه به وضعیت قرمز کرونا خودداری کنند.
استاندار هرمزگان با اشاره به همکاری خوب مردم، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت و هیات های مذهبی با مصوبات ستاد کرونا، افزود: اصول و ضوابط در همه مناسبت ها توسط ستادهای برگزاری نماز جمعه و هیات های مذهبی رعایت شده اما با توجه به نزدیکی به ایام ماه مبارک رمضان، باید دست به دست هم بدهیم که شرایط فعلی بهبود پیدا کند.
 وی بیان داشت: پس از آن با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و شرایطی که در آینده نزدیک اعلام می شود، امکان برگزاری محدود مراسم های مذهبی و شب های نورانی قدر با رعایت پروتکل ها وجود داشته باشد.
 همتی به محدودیت های شرایط قرمز کرونا نیز اشاره کرد و گفت: به استثنای نیروهای مسلح، دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت های اساسی با تشخیص بالا ترین مقام می توانند تا یک دوم کارکنان و سایر دستگاه‌ها به میزان دوسوم کارکنان خود را کاهش و به صورت غیرحضوری نسبت به انجام خدمت اقدام کنند و تمامی ماموریت های اداری غیرضرور نیز باید لغو شود.

واحدهای تجاری و خدماتی متخلف ۱۵ روز جریمه می‌شوند
استاندار هرمزگان اظهار داشت: فعالیت گروه های شغلی ۲،۳ و ۴ نیز به مدت ۲ هفته تعطیل خواهد بود که در صورت تغییر شرایط بنا به تشخیص وزارت بهداشت امکان تسهیل و تشدید این محدودیت ها وجود دارد و در صورت تخطی واحدهای تجاری، بازرگانی و خدماتی از این قانون، واحد متخلف ۱۵روز پلمپ خواهد شد.هننی
همتی در خصوص وضعیت فعالیت های آموزشی نیز گفت: فعالیت مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه ها و حوزه های علمیه به صورت حضوری ممنوع و آموزش ها صرفا باید به‌صورت مجازی برگزار شود.
وی با اشاره به مصوبه امروز ستاد ملی کرونا، خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جمعه، نماز جماعت، مراسم های آیینی و مذهبی نیز به مدت ۱۰روز ممنوع است.
تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا سه صبح ممنوع است
استاندار هرمزگان در خصوص محدودیت تردد خودروها در وضعیت قرمز گفت: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرهای کشور، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ساعت سه صبح در سطح شهر ممنوع است.
وی یادآور شد: فعالیت های عمرانی با رعایت پروتکل ها، نباید به هیچ عنوان متوقف یا تعطیل شود.
 همتی همچنین بر استفاده از ظرفیت شورای اطلاع رسانی استان و کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارائه آموزش های لازم به شهروندان تاکید کرد و افزود: با توجه به  جهش روند شیوع و ابتلا به کرونا در استان های همجوار، فرمانداران با همکاری عوامل انتظامی نسبت کنترل مبادی ورودی اقدام و نظارت ها را تشدید کنند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید