خبر فوری

بازنشسته‌ها فعلا با صندوق ذحیره فرهنگیان تسویه نکنند/آخرین وضعیت تسویه دیون دولت به صندوق

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه همواره تاکید می‌کنم معلم‌ها عضو صندوق شوند زیرا برنامه‌هایی داریم که شامل حال اعضا خواهد شد، گفت: فرهنگیانی که عضو هستند نیز باید پرداختی‌شان را به سقف پنج درصد نزدیک کنند. بازنشسته‌ها فعلا تسویه نکنند تا بتوانیم سود سال‌های آتی را به آنها بدهیم؛ اگر هم رفتند امید است در طرح ارزش افزوده جبران کنیم.

مهدی نیکدل در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت گفت: دولت بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان به صندوق ذخیره بدهکار است که خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر پرداخت بدهی‌های دولت از محل تهاتر به صندوق ذخیره فرهنگیان موافقت کردند. این مصوبه به معنای آن است که دولت در سال ۱۴۰۰ همه بدهی‌های خود را به این صندوق پرداخت می‌کند.

وی  افزود: سال گذشته نیز حدود ۳۶۰ میلیارد تومان از این بدهی در قالب تسویه دیون بانکی ما تسویه شد. ۱۲۰ میلیارد تومان دیون بانکی به بانک گردشگری داریم که به دنبال آن هستیم این بدهی را با پول گاز تهاتر کنیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه همواره تاکید می‌کنم معلم‌ها عضو صندوق شوند زیرا برنامه‌هایی داریم که شامل حال اعضا خواهد شد، گفت: فرهنگیانی که عضو هستند نیز باید پرداختی‌شان را به سقف پنج درصد نزدیک کنند. بازنشسته‌ها فعلا تسویه نکنند تا بتوانیم سود سال‌های آتی را به آنها بدهیم؛ اگر هم رفتند امید است در طرح ارزش افزوده جبران کنیم. چون اعضا در زمان بازنشستگی می‌توانند به عضویت خود ادامه دهند و از سود فعالیت‌ها بهره‌مند شوند و فقط سهم دولت به آنها تعلق نمی‌گیرد.

دستیابی به سود ۵۰۰۰ میلیارد تومانی ۲ سال زودتر از برنامه پیش‌بینی شده

نیکدل با بیان اینکه در این چند سال درخواست کرده‌ایم معلمان حق عضویت‌شان را تا پنج درصد بالا ببرند و از صندوق خارج نشوند زیرا سودهایی را پیش‌بینی می‌کنیم که حیف است از این سود محروم شوند، افزود: اعلام کرده بودم سالی هزار میلیارد تومان به سود صندوق اضافه می‌کنم، عده‌ای انتقاد می‌کردند که دستیابی به این رقم ممکن نیست در حالی‌که اکنون از این تعهد عبور کرده‌ایم و تنها سال گذشته هزار میلیارد تومان سود به دارایی‌های صندوق افزوده شد. طبق پیش‌بینی‌ها باید سال ۱۴۰۲ به ۵۰۰۰ میلیارد تومان سود می‌رسیدیم اما در سال آینده از این مرز عبور می‌کنیم و در سال ۱۴۰۰ یعنی دو سال زودتر، وعده‌ای که داده بودیم محقق می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید