خبر فوری

آیا ظریف هشدار حاج قاسم را جدی گرفته است؟

دیروز تعدادی از منافقین مقابل هتل محل برگزاری کمیسیون مشترک برجام تجمع کرده بودند و به اعضای تیم مذاکره کننده ایران فحاشی می‌کردند.

پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان- روز گذشته و در هنگام خروج عراقچی معاون وزیر امور خارجه از ساختمان گرند هتل شهر وین چند مزدور وابسته به منافقین با الفاظی زشت به نماینده دیپلماتیک کشورمان اهانت کردند؛ دریکی از فیلم‌های منتشرشده؛ کاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به زیبایی پاسخ فحاشی‌های افراد معدود جمع شده در برابر هتل را می‌دهد.

اقدام به‌جا نماینده ایرانی در پاسخ به عده‌ای وطن فروش قابل‌تحسین است، اما می‌توان بدون تعارف به تیم مذاکره‌کننده گفت؛ همان جریانی که در سالن وی‌ای پی هتل برای شما فرش قرمز انداخت ؛ گروه منافق و مزدور را در برابر محل مذاکرات اسکان داده و با پخش زنده تلویزیونی به دنبال آن است تا فشار روانی را علیه ایران بالا ببرد.

نتیجه ساده‌انگاری در برابر حربه‌های تکنیکی دشمن این‌گونه می‌شود که عراقچی امتداد دادن مذاکرات را اقدامی سازنده بداند! رابرت مالی نماینده آمریکایی‌ها در وصف دور اول مذاکرات گفته است: برآورد ما این است که بازگشت به توافق هسته‌ای ایران به نفع آمریکا و شهروندان آن است. ما به‌صراحت گفته‌ایم اگر ایران تعهدات خود را از سر بگیرد، دوباره به توافق خواهیم رسید.

رابرت مالی در سخنان خود از دو موضوع مهم صحبت کرده است:

1- مسیر توافقات طولانی است و آمریکایی‌ها تمایل دارند در زنجیره‌ای از مذاکرات طولانی‌تر و با وقت‌کشی تهران را خسته کرده و امتیاز بیشتری بگیرند جالب آنکه روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیز از این ایده استقبال کرده و در تیتری عجیب ادامه زنجیره مذاکرات وین را مثبت تلقی کرده است، حال می‌توان پرسید نتیجه ده ها دور مذاکره از پاریس، وین و ژنو در گذشته چه بود که حالا قرار است همان ایده قبلی تکرار شود!

2- رابرت مالی تأکید کرده است که اگر ایران تعهدات برجامی را از سر گیرد؛ فضا برای رسیدن به توافق آسان‌تر می‌شود.

هر دونقطه‌ای که نماینده آمریکا روی آن تأکید ویژه کرده است؛ مخالف حکم قاطع رهبر انقلاب است: ایشان دراین‌باره می‌فرمایند: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط‌گذاری ندارند زیرا تعهدات برجامی خود را نقض کردند و آن‌طرفی که باید شرط بگذارد جمهوری اسلامی است زیرابه تعهدات خود پایبند بود. بنابراین ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل‌برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچ‌کس از آن عدول نخواهد کرد.

آقای عراقچی احتمالاً خاطره قدم زدن ظریف و جان کری در خیابان را یادش مانده است! آن روز وزیر خارجه دست در دست چدنی آمریکایی‌ها گذاشته و در برابر خبرنگاران مانور تبلیغاتی داد، امیر عبداللهیان روایت می‌کند: «سردار سلیمانی به من زنگ زدند. شب قبل از آن تصاویری از قدم زدن آقای ظریف با جان کری منتشرشده بود. سردار با کنایه و خنده‌ای به من گفت دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟! سپس گفتند این پیامی را که می‌خواهم بگویم، به آقای ظریف برسانید.

گفتند ما اسناد دقیقی به دست آوردیم مبنی بر اینکه در جریان سقوط موصل، چند هواپیمای غول‌پیکر آمریکایی در فرودگاه موصل به زمین نشسته و ژنرال‌های آمریکایی پیاده می‌شوند و فرماندهان داعش، روی فرش قرمز به استقبال آن‌ها می‌روند.

آن‌ها به مدت ۵ ساعت در سالن vip فرودگاه موصل مذاکره می‌کنند. جزئیات این مذاکره و فایل آن در اختیار سردار سلیمانی بود. در تمام این ۵ ساعت هم، سلاح‌ها و تجهیزات پیشرفته آمریکایی از هواپیماها پیاده می‌شد و در اختیار نیروهای داعش قرار می‌گرفت. تمام تصاویر و نوع سلاح‌ها در این اسناد مشخص بود. سردار سلیمانی می‌خواستند با این اسناد به ما بگویند این دشمنی که در حال مذاکره با شماست، قابل‌اعتماد نیست و بدانید در آن روی سکه، این کارها را می‌کند!»

آن روز هشدار دلسوزانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را جواد ظریف متوجه نشد؛ او گمان می‌کرد امضای کری تضمین است! چند ماه بعد آمریکایی‌ها داعش را تا 40 کیلومتری مرز ما پیش بردند و اگر مجاهدان ایرانی، افغانستانی و پاکستانی نبودند؛ سیطره داعش تا چین ادامه می‌یافت.

حالا دوباره همان ماجرا در حال تکرار است، معاون ظریف در یک پست اینستاگرامی نوشته است که سنگر را خالی نخواهد کرد، در تهران همه دلسوزان انقلاب اسلامی آماده تجهیز او در برابر دشمن هستند؛ البته به شرطی که دیپلمات‌های ایرانی برخلاف گذشته موقعیت آمریکایی‌ها را درست محاسبه کنند. آن گروهی که داعش را پشت مرز ما کشاند؛ حالا منافقین را به روی پله‌های هتل محل اقامت شما آورده است، این صحنه را با دقت رصد کنید!

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید