خبر فوری

برجام موانع تحقق اقتصاد مقاومتی را برطرف می کند

سید علی موسوی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: گویی صاحبان تریبون عنان سخن از کف داده اند که برجام به عنوان خروجی دیپلماسی نظام را ننگین می خوانند.
وی اظهارکرد: مگر می شود در مملکتی که قوای سه گانه هر کدام مسئولیت خود را به درستی انجام می دهند و در راس آن رهبری سیاستمدار و هوشمند، عالمی متفکر و فقیهی زمان شناس بر همه امور اشراف و آگاهی دارد، دستگاه دیپلماسی توافق نامه ای ننگین امضا کند؟
موسوی اظهارکرد: در تاریخ ایران توافقات ننگین را تنها در دوران پادشاهان مستبد، جدای از مردم و وابسته به بیگانگان سراغ داریم در حالیکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی رخت بربستن چنین وقایع تلخ تاریخی است.
فرماندار قزوین اضافه کرد: به والله برخورد اینگونه با برجام نه به صلاح مردم، نه کشور و نه هیچیک از ارکان نظام است و تنها موجب ناامیدی مردم است.

*** مقام معظم رهبری دلسرد کردن مردم را ناروا می دانند
موسوی گفت: مقام معظم رهبری دلسرد کردن مردم، شکستن اعتماد به نفس آنها، ناامید کردن مردم نسبت به آینده را روا نمی دانند و لذا همگی باید مردم را به آینده نظام و برنامه های آن خوشبین کنیم.
وی در ادامه تلاش دولتمردان را امیدوار کننده خواند و گفت: دولت تدبیر و امید زمام امور را در شرایطی به دست گرفت که ساختارهای اقتصادی کشور دچار مشکلات فراوانی بود و تورم بالای 44 درصدی در جامعه مردم را آزار می داد.
فرماندار شهرستان قزوین ادامه داد: دولت در مدت سه سال و نیم گذشته تمام تلاش خود را به کار بست تا با کاهش تورم و تک رقمی کردن آن و رفع رکود و بهبود وضعیت اقتصادی مردم، به شعارها و قول هایی که به مردم داده بود عمل کند.
موسوی یکی از سیاست های دولت یازدهم را بازگرداندن سهم تولید نفت ایران به دوران قبل از تحریم ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در دوران تحریم سهم فروش و تولید نفت ایران کاهش یافت و به همین دلیل برخی کشورهای همسایه با افزایش تولید، اقدام به برداشت نفت از میدان های مشترک نفتی کردند.
وی تاکید کرد: پیروزی ایران در اوپک و افزایش ظرفیت تولید کشور از نمونه هایی است که به برکت دیپلماسی و سیاست های صحیح دولت و در فضای پسابرجام میسر شده است.
موسوی با اشاره به رونق تولید و فضای کسب و کار افزود: دولت در ستاد تسهیل کارهای اساسی برای حمایت از بخش تولید انجام داده و بخشی از موانع پیش روی تولید کنندگان را برداشته است تا کارگاه های تولیدی تعطیل شده و نیمه تعطیل به حالت تولید و اشتغال بازگردند.

*** در عجبم چرا برخی همنوا با صهیونیست ها از تضعیف برجام اظهار خوشحالی می کنند و دعا می کنند تا برجام زمین بخورد؟
موسوی تصریح کرد: یادمان نرفته در گرماگرم مذاکرات، لابی صهیونیست تلاش فزاینده ای کرد تا مذاکرات به شکست بینجامد و پس از حصول توافق برجام و ناامید شدن صهیونیست ها روزنامه لبنانی الاخبار نوشت، نتانیاهو با ملزم کردن وزیران کابینه اش به سکوت و اظهار نظر نکردن در خصوص پیروزی ایران، به آنها گفته است که ‘شکست خوردیم’.
وی اضافه کرد: گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم گفت، با اجرا شدن توافق هسته ای وارد مرحله ای جدید و خطرناک می شویم، زیرا بیشتر تحریم های ایران رفع شده و طرح هسته ای آنها هم متوقف نشده است و همچنین یدیعوت آحرونوت یکی از روزنامه های صهیونیستی هم توافق برجام و رفع تحریم ها را ‘شکست فاحش دیپلماسی اسرائیل’ دانست.
فرماندار قزوین اظهار تعجب کرد، چرا برخی همنوا با صهیونیست ها از تضعیف برجام اظهار خوشحالی می کنند و دعا می کنند تا برجام زمین بخورد؟
7389/ 6128 *خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید