خبر فوری

رشته‌های دریایی غیر شیلاتی نیز جزو نیازهای هرمزگان است

هرمزبان – نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اقدام های خوبی را در زمینه مختلف دریایی از جمله پژوهشی و تحقیقاتی مانند شیلات انجام شده و ظرفیت های دیگر مانند صنایع دریایی، اقتصاد دریا محور و سایر رشته‌های متناسب و مرتبط با دریا نیز جزو نیازهای این استان است که بایستی تاسیس شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده روز چهارشنبه در دیدار با مسوولان جهاد دانشگاهی هرمزگان اظهار داشت: حقوق و تجارت دریایی از جمله رشته‌های متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای این استان است که با اهتمام ویژه قابلیت تاسیس در دانشگاه‌ها را دارند.

وی ادامه داد: اقتصاد دنیا، اقتصاد دریا محور است و افزون بر هشتاد درصد شهرهای پیشرفته دنیا در کنار دریا قرار داشته و دارای فضای با نشاطی هستند، اما در ایرانه اسلامی شهرهای ساحلی با وجود ظرفیت‌های عظیم دریا و سواحل نه تنها پیشرفت نکرده‌اند بلکه نسبت به شهرهای ضعف‌ها و کاستی‌های بسیاری دارند.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: همچنین لازمه استفاده از گردشگری دریایی و تقویت آن در شهرهای ساحلی وجود فضای با نشاط و مفرح است، اما هنگامی که در سواحل قدم می‌گذارید با هیچ فضای با نشاط و مفرح برخورد نمی‌کنید.

وی انتقاد کرد: عموم شهرهای ساحلی از چهره بی روح و سردی دارند که آفت بزرگی برای جذب گردشگر است و در این شرایط هیچ گردشگری تمایل به حضور در شهرهای ساحلی ندارد.

 امام جمعه بندرعباس یادآور شد: جهاد دانشگاهی از ظرفیت بسیار عظیمی برخوردار بوده و ارتباط نزدیکی نیز با صنعت دارد که باید این ارتباط را به دانشگاه های مختلف سطح استان تصریح دهد.

وی تاکید کرد: این مجموعه آموزش عالی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و حضور مستمر در بین دانشگاهیان و پارک‌های علم و فناوری می‌تواند حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه را ترمیم کند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید