خبر فوری

نکات آماری دیدار رئال مادرید و لیورپول؛ شکست تکراری قرمزها در لیگ قهرمانان برابر کهکشانی ها

هرمزبان – رئال مادرید موفق شد که لیورپول را در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 3-1 شکست دهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، رئال مادرید نیمی از راه صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در خانه برداشت و حالا با روحیه خوبی به سراغ بارسلونا و لالیگا می رود. در تمام تورنمنت های اروپایی، هیچ تیمی به اندازه رئال مادرید و بنفیکا موفق به شکست لیورپول نشده اند (4 پیروزی) و این چهارمین شکست پیاپی قرمزها مقابل لوس بلانکوس بود. لوکا مودریچ با 35 سال و 209 روز، بعد از رایان گیگز (37 ساله) دومین بازیکن مسنی است که موفق شده در سه بازی پیاپی لیگ قهرمانان اروپا پاس گل بدهد.
لیورپول در نیمه اول دیدار مقابل رئال مادرید، برای اولین بار از نوامبر سال 2014 که آن هم مقابل رئال مادرید بود، نتوانست شوتی به سمت دروازه حریف بزند. بعد از فینال سال 2005 لیگ قهرمانان اروپا مقابل میلان، لیورپول برای اولین بار در این رقابت ها دو گل در نیمه اول از یک بازی مرحله حذفی دریافت کرد. مارکو آسنسیو حالا در 4 بازی پیاپی برای رئال مادرید موفق به گلزنی شده (4 گل) که با کل تعداد گل های او در 41 بازی قبلی برابری می کند.
وینیسیوس جونیور (20 سال و 268 روز) دومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه رئال مادرید است که موفق به گلزنی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا می شود؛ رائول گونزالس با 18 سال و 253 روز و گلزنی مقابل یوونتوس در مارس سال 1996 رکورد دار است. این پنجاهمین بازی زین الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بود؛ او حالا 31 پیروزی در این بازی ها کسب کرده که از این حیث تنها یوپ هاینکس با 32 پیروزی آمار بهتری دارد.
رئال مادرید در یک بازی تماشایی توانست 3-1 از سد لیورپول گذر کرده تا گام بلندی به سوی نیمه نهایی لیگ قهرمانان برداشته باشد. شاید قبل از بازی خوشبین ترین هوادار رئال خم تصور نمی کرد ستاره بازی وینیسیوس جونیور باشد اما پدیده 20 ساله برزیلی همه پیش بینی ها در مورد خودش را باطل کرد و با زدن دو گل یک تنها باعث برتری رئال بر قرمزهای آنفیلد شد. این برای اولین بار بود که وینیسیوس در یک بازی دبل می کرد و چه شبی را هم برای این کار انتخاب کرد.
رئال دقیقه 26 مزد برتری خود را گرفت و روی پاس قطری تماشایی تونی کروس این وینیسیوس بود که با آلیسون بکر تک به تک شد و پس از یک کنترل سینه عالی توپ را از زیر پای گلر لیورپول وارد دروازه کرد. نمی توان روی این گل از پاس استثنایی کروس به سادگی گذر کرد. در ادامه مارکو آسنسیو توانست حساب کار را 2-0 کند و این نیمه با برتری رئال به اتمام رسید. محمد صلاح در دقیقه 51 توانست پاسخ یکی از گل های رئال را بدهد اما کهکشانی ها برای زدن گل های بیشتر جلو کشیدند و وینیسیوس دقیقه 65 توانست دبل خود را کامل کرده و رئال را به گل سوم برساند.
این بار حرکت خوب لوکا مودریچ از سمت راست و نفوذ او به محوطه جریمه موثر واقع شد. او یک پاس عرضی به وینیسیوس داد و ستاره برزیلی هم بلافاصله با یک بغل پا توانست توپ را از زیر دستان آلیسون وارد دروازه کند. وینیسیوس سرانجام دقیقه 84 جای خود را به رودریگو گوئس داد تا شب تاریخی اش با یک دبل به اتمام برسد.
مهاجم 20 ساله برزیلی در پایان بازی گفت: پیروزی در این مسابقه خیلی مهم بود. نتیجه خوبی است، کل سال سخت تلاش کرده ایم تا در مقطع کلیدی فصل در همه بازی ها پیروز شویم. اجازه خلق موقعیت چندانی به آنها ندادیم، باید این روند را حفظ کنیم و همچنان مثل امروز بازی کنیم. سرمربی همیشه حس آرامش را به تیم انتقال می دهد و ما باید چیزهایی که در تمرینات کار کرده ایم را اجرا کنیم. امروز همه کارهایی که او از ما خواسته بود را انجام دادیم و خوب عمل کردیم. تونی کروس باورنکردنی است، او بازیکن فوق العاده ای است. هربار که وارد میدان می شود، کلاس کاری فوق العاده اش را نشان می دهد، هیچکس مثل او بازی نمی کند. می خواهم به خاطر پاسی که داد از او تشکر کنم، خوشحالم که گلزنی کردم.
بوسیدن نشان باشگاه بعد از گلزنی؟ چون من واقعاً سخت تلاش می کنم و رویای بازی در رئال مادرید و در کنار بهترین بازیکنان دنیا را داشتم و همچنین به خاطر تلاش هایی که کرده ایم و اشتیاقی که برای نمایش آن در طول فصل داشتیم. همیشه بهترین ها را برای هوادارانمان و همه کسانی که به باشگاه مرتبط هستند می خواهم. به سخت کوشی ادامه می دهم؛ هم تیمی هایم به من قدرت و اعتماد به نفس می دهند تا در لحظات کلیدی فصل گلزنی کنم. وقتی تعویض شدم خسته بودم چون تمام توانم را برای این پیراهن به کار گرفتم، پیراهنی که عاشقش هستم. لیورپول تیم خوبی دارد و مطمئنم که با تمام قوا برای کسب پیروزی در بازی برگشت به میدان خواهند آمد، اما ما باید متمرکز باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید