خبر فوری

امنیت و آرامش مردم قرقیزستان برای ایران اهمیت دارد

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی ایران و قرقیزستان گفت: رفاه، امنیت و آرامش مردم قرقیزستان را برای کشورمان با اهمیت ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای تبادل نظر با مقامات قرقیزستان در بیشکک به سر می‌برد با «صادیر چاپاروف» رئیس جمهور قرقیزستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو کرد.

وی در این دیدار با تبریک انتخاب چاپاروف به عنوان رئیس جمهور قرقیزستان، به ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف اشاره و با قدردانی از رئیس جمهور قرقیزستان برای توجه به روابط دو جانبه، بر ضرورت پیگیری تصمیمات دور پیشین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و همچنین آمادگی برگزاری اجلاس سیزدهم این کمیسیون تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور، رفاه، امنیت و آرامش مردم قرقیزستان را برای کشورمان با اهمیت ارزیابی کرد.

صادیر چاپاروف رئیس جمهور قرقیزستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌ها با کشورمان، وجود مراودات سیاسی و استمرار آن بین دو کشور را بیانگر علاقه دو طرف برای ارتقا سطح همکاری‌ها دانست و با ابراز خرسندی از روابط پارلمان‌های دو کشور، وجود ظرفیت بالا برای همکاری‌های اقتصادی خصوصاً در حوزه‌های کشاورزی، دارویی و ساخت و ساز را مورد تصریح قرار داد.

رئیس جمهور قرقیزستان همچنین مراتب قدردانی خود از کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در زمینه کرونا را اعلام داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید