خبر فوری

نگاه زنگارگرفته برخی مسؤولان به بخش خصوصی باید اصلاح شود

امام جمعه بندرعباس گفت: نگاه کهنه و زنگار گرفته برخی مسؤولان در رقیب پنداشتن بخش خصوصی و یا میدان ندادن به این حوزه باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، حجت الاسلام دکتر محمد عبادی‌زاده در نشست با مسؤولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با انتقاد از  نوع  نگاه کهنه و قدیمی برخی مسؤولان نسبت به بخش خصوصی گفت: نگاه کهنه که در ذهن بسیاری از مسؤؤلان نسبت به فعالیت ‌های بخش خصوصی شکل گرفته است فعالیت های این بخش  را دچار مشکل کرده است و برخی دستگاه ها با اقدامات خود  سنگ اندازی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دستگاه‌ها نباید با شرکت‌ها و دستگاه‌های خود کارها را پیش ببرند و باید از بخش خصوصی حمایت کرد و در دولت نگاه بسیار خوبی به بخش خصوصی وجود دارد و از نگاه دولت پایه باید عبور کنیم که مورد علاقه دولت مردان بوده است تجربه دنیا نشان داده است که بخش خصوصی می توانند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

حجت‌الاسلام عبادی زاده افزود: حمایت از بخش خصوصی که اهل کار و تلاش و فعالیت هستند بسیار مفید و اثر بخش است و باید حمایت های خاصی که نیاز دارند صورت بگیرد و آن دسته از بخش خصوصی که به دنبال رانت و کارهای متفرقه‌ است برخورد قانونی شود‌.

وی تصریح کرد: ما باید سرمایه های سرگردان دست مردم ،که طبق آمار و ارقام بانک مرکزی بسیار بالا است،که به سمت کشورهای همسایه مانند ترکیه سرازیر شده است را کنترل و به سمت صنایع و تولید هدایت کنیم تا بتوانیم چرخ اقتصادی کشور را به حرکت در آوریم.

امام جمعه بندرعباس گفت: ما در حوزه صنعت بسیار خوش درخشیده ایم اگر امروز چند کارخانه بزرگ در حال  رشد داریم باید سمت رشد عرضی حرکت کنیم و کارخانه های جدید را تاسیس کنیم تا ظرفیت های زیادی که استان وجود دارد را بتوانیم به فعلیت برسانیم و در حوزه های معادن نیز استان دارای ظرفیت بسیاری است که نیازمند تقویت و رشد بیشتر صنایع است.

وی افزود: در حوزه صنعت، استان هرمزگان عملکرد  بسیار خوبی را نشان داده است  و با وجود نگرانی های بسیاری که در زمینه تعطیلی صنایع پیش آمده بود شاهد تعطیلی هیچ یک از صنایع نبوده‌ایم. رشد استان در قیاس با کشور بسیار بالا است که نیازمند تقویت است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ظرفیت های معدنی استان هرمزگان دیده نشده است. استان هرمزگان را در کشور با صنایع آن می‌شناسند اما با معادن آن نمی‌شناسند ما باید معدن‌های استان را احیا کنیم و از این نعمت خدادادی برای بهبود وضعیت استان هرمزگان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه ساحلی برخوردار است و ما می‌توانیم در سواحل استان ده‌ها بندر بزرگ مانند بنادر بندرعباس داشته باشیم و در نگاه بلند مدت آینده ظرفیت‌های شرق استان بیش از پیش دیده شود که بتوانیم کمک حال مردم محروم استان هرمزگان باشیم.

حجت‌الاسلام عبادی زاده تصریح کرد: مردم استان هرمزگان با وجود صنایع و معادن و ظرفیت بالای دریا بسیار محروم و مظلوم واقع شده اند و باید تمامی دستگاه ها و نهادها در جهت بهبود وضعیت مردم بکوشند و از مردم بومی هر منطقه در صنایع تولیدی استفاده شود  تا مشکل اقتصاد جوانان نیز برطرف شود و با اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها نیز شاهد آبادی و عمرانی مناطق مختلف باشیم.

 انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید