خبر فوری

پیروزی اقتصادی سپاهان مقابل سایپا/ برد پرگل گل گهرسیرجان برابر ماشین سازی

هرمزبان – سپاهان با پیروزی برابر سایپا، مقتدرانه در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، سپاهان و سایپا در هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 1 بر 0 سپاهان به پایان رسید. تک گل بازی را عزت الله پورقاز در دقیقه 3 به ثمر رساند. با این پیروزی سپاهان 40 امتیازی شد و در رده نخست جدول قرار گرفت و سایپا نیز با 18 امتیاز سیزدهم ماند.
ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، محمد نژادمهدی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، جلال علی‌محمدی(از دقیقه 73 کریمی)، سروش رفیعی(از دقیقه 80 ترکمان)، احسان حاج‌صفی، محمدرضا حسینی، محمد محبی(از دقیقه 80 سلمانی)، سجاد شهباززاده(از دقیقه 73 کی روش)
ترکیب سایپا: محمدحسین اکبرمنادی، سعید محمدفرد(از دقیقه 60 جعفری)، رضا علیاری، حسین کامیاب(از دقیقه 74 حسین زاده)، مهیار جباری، حسین مالکی، سیدابوالفضل جلالی، محسن مسلمان، مهرداد عبدی، محمدصادق بارانی(از دقیقه 80 سینا مریدی)، روح‌الله سیف‌اللهی(از دقیقه 60 حیدری)
شرح گل:
سایپا صفر – سپاهان یک (دقیقه 3: عزت‌الله پورقاز): ارسال دقیق احسان حاج‌صفی از روی کرنر سمت راست زمین و ضربه سر عزت‌الله پورقاز وارد دروازه سایپا شد.
لحظات حساس:
دقیقه 13: ارسال چیپ و خطرناک سروش رفیعی با اختلاف کمی از روی دروازه سایپا به بیرون رفت.
دقیقه 15: دو مهاجم سپاهان در محوطه جریمه سایپا سرنگون شدند که داور دستور به ادامه مسابقه داد.
دقیقه 17: حرکت در عرض و شوت پای چپ سیف‌اللهی با واکنش نیازمند راهی کرنر شد.
دقیقه 39: شوت نورافکن در میانه راه به مدافع سایپا برخورد کرد که در ادامه ضربه سر شهباززاده به بیرون رفت.
دقیقه 1+45: حرکت تند و تیز دانیال اسماعیلی‌فر از جناح راست زمین و ارسال خطرناک او به روی تیرک افقی دروازه سایپا اصابت کرد و به اوت رفت.
دقیقه 50: شوت زمینی محمد محبی خطرناک نبود و به راحتی توسط منادی جمع شد.
دقیقه 51: شوت فنی پای چپ محمدرضا حسینی با اختلاف کمی از کنار دروازه نارنجی پوشان به اوت رفت.
دقیقه 53: سانتر حاج‌صفی از روی کرنر و ضربه سر پورقاز به بیرون رفت.
دقیقه 53: ارسال بلند اسماعیلی‌فر از جناح راست و ضربه آکروباتیک پورقاز ثمری نداشت و تبدیل به گل نشد.
دقیقه 59: ارسال حاج‌صفی بار دیگر خطرساز شد که این بار ضربه سر نژادمهدی را مهرداد عبدی با دفع توپ عالی، با ضربه سر از روی خط دروازه سایپا بیرون کشید و اجازه نداد سپاهان به گل دوم برسد که در این صحنه محمد محبی روی عبدی مرتکب خطا شد و کارت زرد گرفت.
دقیقه 62: شوت محکم جلالی از پشت محوطه جریمه سپاهان تبدیل به گل نشد و از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 84: نزدیک بود دفع توپ نورافکن و برخورد به پای حسین‌زاده به شکل اتفاقی تبدیل به گل شود که توپ از روی دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه 85: مدافعان سایپا به خوبی دو حمله پیاپی سپاهان را دور کردند.
دقیقه 85: شوت پشت محوطه سلمانی پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه سایپا دفع شد.
دقیقه 86: نفوذ یاسین سلمانی به محوطه جریمه سایپا و شوت زمینی او را منادی با واکنش خوبی برگشت داد.
دقیقه 1+90: نزدیک بود سایپا در ثانیه‌های پایانی گل تساوی را بزند که شوت تماشایی حسین‌زاده از پشت محوطه جریمه به کنج دروازه سپاهان را نیازمند با واکنش زیبا به کرنر فرستاد.
دقیقه 2+90: ارسال محسن مسلمان از روی کرنر و ضربه سر حیدری در اختیار نیازمند قرار گرفت.

– گل گهر و ماشین سازی به مصاف هم رفتند و این بازی با برتری تیم سیرجانی پایان یافت. در چارچوب رقابت های هفته نوزدهم لیگ برتر تیم های گل گهر سیرجان و ماشین سازی تبریز به مصاف هم رفتند. در پایان یک دیدار جذاب این تیم گل گهر بود که توانست با حساب 3-1 پیروز شود. در ادامه رقابت های هفته نوزدهم لیگ برتر، گل گهر در استادیوم شهید قاسم سلیمانی میزبان ماشین سازی بود. با توجه به جایگاه ماشین سازی و انواع حاشیه های ریز و درشت این باشگاه تبریزی، انتظار می رفت که شاگردان قلعه نویی کار راحتی را در زمین خودی داشته باشند.
با این وجود، این تبریزی ها بودند که به گل نخست رسیدند. حرکت خوب محمد ابراهیمی و ضربه این بازیکن، برخلاف جریان بازی گل نخست را برای ماشین سازی به ثمر رساند تا شاگردان قلعه نویی غافلگیر شوند. اما تلاش سیرجانی ها برای گل تساوی خیلی زود نتیجه داد و شاکری با یک چرخش زیبا و شوتی فنی، در سومین دقیقه از وقت های تلف شده کار را به تساوی کشاند.
در نیمه دوم شاکری روز فوق العاده اش را تکمیل کرد. او یک بار از پاس زیبای علی اصغر عاشوری نهایت استفاده را برد و با یک شوت محکم دروازه ماشین سازی را باز کرد و بار سوم نیز از اشتباه گلر تبریزی ها نهایت بهره را برد و گل سوم را به ثمر رساند تا گل گهر بازگشت خوبی به این دیدار داشته باشد و با کسب سه امتیاز این بازی، تا رده هفتم صعود کند.
شرح گل ها:
گل گهر صفر – ماشین سازی یک: (دقیقه 42: محمد ابراهیمی): ضد حمله خوب بازیکنان ماشین سازی باعث غافلگیری بازیکنان گل گهر شد. پاس خوب منصور باقری به محمد ابراهیمی رسید که شوت این بازیکن به پای سیدعلیرضا ابراهیمی کاپیتان گل گهر برخورد کرد و تغییر مسیر داد که توپ از بالای سر علیرضا حقیقی وارد دروازه شد.
گل گهر یک – ماشین سازی یک (دقیقه 45+3: یونس شاکری): پاس خوب احمد زنده روح به شاکری رسید و مهاجم با تجربه گل گهر با یک چرخش زیبا و بدون نگاه انداختن به دروازه حریف، با یک ضربه زیبا به گوشه دروازه، گل تساوی را برای گل گهر به ثمر رساند.
گل گهر 2 – ماشین سازی یک (دقیقه 53: یونس شاکری): حرکت بسیار خوب و تیمی بازیکنان گل گهر و راه انداختن علی اصغر عاشوری از سمت راست، باعث شد این بازیکن وارد محوطه جریمه شود و پاس رو به بیرون و زیبای عاشوری به شاکری رسید و شوت این بازیکن پس از برخورد به سینه مدافع ماشین سازی وارد دروازه شد.
گل گهر 3 – ماشین سازی یک (دقیقه 64: یونس شاکری): ارسال کرنر بازیکنان گل گهر به روی دروازه را محمدامین رضایی سنگربان ماشین سازی در اختیار گرفت ولی توپ از دستان او خارج شد و یونس شاکری که در مقابل دروازه ایستاده بود، از اشتباه بزرگ گلر تبریزی ها نهایت استفاده را برد و به راحتی دروازه را باز کرد تا بازی سه بر یک شود.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید