خبر فوری

سند همکاری ایران و چین انحصار آمریکا-اروپا را در هم شکست

امام جمعه قشم گفت: سند همکاری ایران و چین نشان داد جهان تنها به آمریکا و اروپا منحصر نمی‌شود و شرق آسیا و دیگر کشورها نیز از طرفیت‌های قابل توجهی برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از قشم، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان قشم اظهار داشت: در درستی سند همکاری ایران و چین که امروزه مورد توجه تمام سیاستمداران همین بس که عصبانیت رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت کار را موجب شده و امپراطوری رسانه‌ای خود را برای مقابله با آن به کار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه سند همکاری امضا شده باید تا آن جا که ممکن است شفاف سازی شود، افزود: این یک سند راهبردی است که نحوه همکاری دو کشور در مدت 25 سال آینده را مشخص می‌کند.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: این یک تفاهم یا قراردادی بین المللی محسوب نبوده و از این رو نیازی به تصویب در مجلس شورای اسلامی نیز ندارد.

دکتر تارم ادامه داد: پیش از ایران نیز اتحادیه اروپا، عربستان صعودی و دیگر کشورها با چین سند همکاری امضا کرده‌اند و باید پرسید اگر امضای سند همکاری ایران و چین بد است پس چرا خود اتحادیه اروپا در مسیر امضا سند با چین پیشرو بوده است؟

وی اضافه کرد: سند همکاری ایران و چین نشان داد جهان تنها به آمریکا و اروپا منحصر نمی‌شود و شرق آسیا، چین، هند، روسیه و دیگر کشورها نیز از طرفیت‌های قابل توجهی برخوردار هستند.

دولت فعلی و آتی شعار سال را سرلوحه کار قرار دهند

امام جمعه شهرستان قشم گفت: دولت فعلی و آینده باید توجه ویژه‌ای به شعار سال تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب داشته باشند چرا که با اشراف بر اوضاع کشور در سنوات اخیر بر تولید و رفع موانع آن تاکید کرده‌اند.

حجت‌الاسلام تارم عنوان کرد: آنچه حلال مشکلات است، تولید است و تحقق رونق در آن علاوه بر حل مشکل اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارزش پول ملی و دیگر مشکلات اقصادی کشور را برطرف خواهد کرد.

وی ابراز داشت: اقدامات قوه قضائیه و شخص آیت الله رئیسی در راس این قوه که با حضور در شهرستان‌های مختلف، بسیاری از کارخانه‌ها به چرخه تولید بازگشته‌اند شایسته تجلیل است.

«ایران قوی» به معنای تولید قدرت همه جانبه است

امام جمعه شهرستان قشم عنوان کرد: از نکات کلیدی بیانات ابتدای سال رهبر معظم انقلاب، اشاره به «ایران قوی» است و این اقتدار تنها در بُعد نظامی خلاصه نمی‌شود.

دکتر تارم اظهار داشت: راهکار مقابله با دشمن، تولید اقتدار است و باید اقتدار همه جانبه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی، فرهنگی و اقتدار جمعیتی را شامل شود.

وی جمعیت را از مهمترین مولفه‌های قدرت برشمرد و افزود: باید موانع ازدیاد نسل برطرف شود تا کشور در آینده با پیری مواجه نشود.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: تولید قدرت در جمهوری اسلامی ایران باید با شتابی مضاعف به پیش رود و از علل ترور دانشمندان ایرانی بویژه در صنعت هسته‌ای آن است که دشمن از ایران مقتدر هراس دارد.

«رقیب هراسی»، ترفند دشمن برای انتخابات ۱۴۰۰ است

امام جمعه شهرستان قشم گفت: مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بویژه در عرصه ریاست جمهوری، برای دستیابی به ایرانی قوی باید رئیس جمهوری پرنشاط، قوی، مومن، متعهد، مردمی و کارآمد را با حضور مقتدرانه خود در پای صندوق‌های رای انتخاب کنند.

دکتر تارم گفت: دشمنان خارجی و افراد داخلی همسو با آنان ترفند رقیب هراسی را برای انتخابات ۱۴۰۰ شروع کرده‌اند تا جامعه را از برخی رقیب‌های احتمالی بترسانند.

وی با بیان اینکه دشمن با این ترفند، نظامیان بویژه سپاهیان را هدف قرار داده، ادامه داد: آنان که مدعی آزادی هستند و شورای نگهبان را نقد می‌کنند که باید به همه اجازه ورود بدهد، خب نظامیان و تمام کسانی که صلاحیت دارند مطابق با قانون حق حضور دارند و انتخاب نهایی با مردم است.

امام جمعه شهرستان قشم خاطرنشان کرد: تبلیغات دشمنان باید با هوشیاری رصد و فضای مجازی مدیریت شود که البته این مدیریت به معنای فیلتر کردن نیست بلکه مدیریتی کارآمد و صحیح در جنگ روانی مورد نظر است.

«تمسخر» از آفت‌های وحدت اسلامی است

امام جمعه شهرستان قشم در خطبه نخست با دعوت عموم جامعه به تقوای الهی، تفسیر آیه ۱۱ سوره حجرات را پی گرفت و افزود: تمام مسلمانان نفس واحده و برادران و خواهران ایمانی هستند بنابراین نباید یکدیگر را به تمسخر بگیرند.

حجت‌الاسلام تارم ادامه داد: یکدیگر را با القاب زشت و اسامی ناپسند یاد نکنید و نسبت‌های ناروا به یکدیگر ندهید چرا که از بدترین فسق‌ها برای انسان مومن به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: لازمه برادری مومنان آن است که هر آنچه باعث خدشه به وحدت امت اسلام می‌شود پرهیز شود که در غیر این صورت ظلم به خود و دیگران است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید