خبر فوری

جاسم جادری: استان هرمزگان نماد همدلی بین شهروندان شیعه و سنی است

هرمزبان:استاندار هرمزگان این استان را نماد عینی شعار همدلی و همزبانی دانست و گفت: هرمزگان یکی از امن ترین استان های کشور است، تاکنون یگ گزارش امنیتی هم نداشته ایم و مقدمات برگزاری انتخابات باشکوه فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، جاسم جادری استاندار استان هرمزگان در حاشیه بازدید از از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تدابیری که برای امنیت انتخابات در این استان اندیشیده شده است، گفت: بر اساس تعریف دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی سه استان مهم ایران؛ تهران، خوزستان و هرمزگان است.

وی با اشاره به ویژگی این سه استان مهم افزود: تهران به عنوان پایتخت، خوزستان به عنوان استان نفت خیز و مرکز درآمدی کشور و  هرمزگان به عنوان یک استان استراتژیک‌ از اهمیت خاصی برخوردار هستند. واقع شدن در کنار تنگه هرمز، همسایگی با ۵ کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس و موقعیت اقتصادی موجب شده است که استان هرمزگان به عنوان یک استان استراتژیک محسوب شود

جادری استان هرمزگان را یکی از امن‌ترین استان‌های کشور نامید و گفت: علیرغم اینکه ۴۰ درصد از هموطنان اهل سنت ما در استان هرمزگان زندگی می‌کنند هیچ مشکلی در استان نداریم و حتی یک مورد گزارش امنیتی نداشته‌ایم و استان هرمزگان نماد عینی شعار سال یعنی همدلی و همزبانی است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان بدون هیچ حاشیه امنیتی روند توسعه‌ای خود را طی می‌کند، افزود: ما برنامه‌ریزی‌های مفصلی برای انتخابات انجام داده‌ایم. ستاد انتخابات تشکیل شده، روسای کمیته‌های انتخابات انتخاب شده‌اند، برگزاری گردهمائی فرمانداران و بخشداران سه استان کشور را در روز چهارشنبه  هفته جاری با حضور معاون وزیر کشور در دستور کار داریم و مقدمات کار انتخابات از جمله تعیین تعرفه، تعیین صندوق‌ها، محل اخذ رای، محل شعب انجام شده است و انتخابات را باشکوه و شور خاصی برگزار خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان همچنین در پاسخ به این سئوال که در سفر استانی رئیس جمهور به این استان یکی از مطالبات مردم از دولت، مسئله کمبود آب بود، آیا در این زمینه اقداماتی از سوی دولت صورت گرفته است؟ گفت:  استان هرمزگان از لحاظ بارندگی در فقر کامل بسر می‌برد. میانگین متوسط بارندگی در دنیا ۸۵۰ میلیمتر است، در ایران ۲۴۰ و در استان هرمزگان ۱۷۰ میلیمتر است که در سال ۹۳ با کاهش ۶۲ درصدی بارندگی این رقم به ۵۹ میلیمتر رسید.

وی افزود: علیرغم اینکه ما سال‌های سال از لحاظ خشکسالی رنج می‌بریم متاسفانه نسبت به تامین آب این استان غفلت شده و هیچ‌گونه منابعی برای تامین آب این استان صورت نگرفته است.

جادری با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های ما تامین آب این استان است، گفت: آب شیرین ۱۰۰ هزار مکعبی که در گذشته تعطیل شده بود را فعال کردیم و اعلام می‌کنیم برای سال ۹۵ و در هفته دولت اولین فاز برداشت آب شیرین به میزان ۲۰ هزار متر مکعب  در شبانه روز برداشت خواهیم کرد که در نوع خود بی نظیر است.

وی خشکسالی و همچنین مشکل تامین و توزیع آب را از جمله مشکلات استان هرمزگان نام برد و گفت: با توجه به اهتمامی که در شورای عالی امنیت استان بکار بردیم توانستیم با حداقل اشکالات، تابستان را با وجود اینکه بارندگی نداشته‌ایم پشت سر بگذاریم و امیدوارم با بارش باران بتوانیم بخشی از آب را ذخیره کنیم.

جادری با اشاره به دیگر وعده‌های رئیس‌جمهور در سفر استانی به هرمزگان گفت: به اعتقاد بنده وعده‌های رئیس‌جمهور یکی پس از دیگری در حال انجام است اما تحقق آنها زمانبر است.

استاندار هرمزگان راه اندازی فاز دوم بندر شهید رجایی را یکی از وعده‌های دولت نام برد و گفت: افتتاح و راه‌اندازی فاز ۲ شهید رجایی امسال به بهره‌برداری خواهید رسید و مراحل احداث فاز ۳ بندر شهید رجایی نیز که اسفندماه سال گذشته با حضور معاون اول کلنگ‌زنی شد، در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وعده‌های رئیس‌جمهور ایجاد منطقه آزاد در جاسک بود که لایحه این کار در دولت تهیه شده و به مجلس رفته است که پس از تصویب مجلس، جاسک به بندر آزاد تبدیل خواهد شد.

جادری با  اشاره به مجوز ایجاد سد بر روی رودخانه شور که از سوی وزارت نیرو داده شده است، گفت: طبق این طرح نزدیک به ۳۰ میلیون متر مکعب آب این روخانه به سمت صنایع کرمان منتقل خواهد شد که  مغایر با مسائل زیست‌محیطی است و ما اعتراض خود را به وزارت نیرو اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: آب این رودخانه بیشتر مورد استفاده جنگل‌های حرا است و اگر مسائل زیست محیطی آن رعایت نشود و این رودخانه بسته شود، نتایج و آثار آن به جنگل حرا آسیب می‌رساند لذا ما به وزارت نیرو اعلام کردیم که با احداث این سد مخالف هستیم. اکنون در حال مذاکره با این وزارتخانه هستیم و امیدواریم که بتوانیم آنان را متقاعد کنیم که بر روی رودخانه شور، این سد را نزند.

وی در ادامه با اشاره به محرومیت برخی از مناطق در استان هرمزگان، گفت: متوسط بهره‌مندی روستاهای کشور از راه آسفالتی روستایی ۷۵ درصد است که متوسط بهره‌مندی استان هرمزگان از راه‌های آسفالتی روستایی ۳۲ درصد است و این رقم در بشاگرد پنج درصد است؛ یعنی آنکه در بشاگرد هیچ کار توسعه ای نشده است؛ هم مشکل معیشت دارند، هم آب، راه، اشتغال و درمان و متاسفانه توفیق رسیدگی به این روستا از مسئولین سلب شده است.
(لینک)
کد خبر: 394935

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید