خبر فوری

سربازان گمنام امام زمان(عج)؛ حصار‌های امنیتی کشور

امام خمینی (ره) برای نخستین بار در سال ۶۲ و پس از دستگیری عوامل حزب توده، لقب “سربازان گمنام امام زمان (عج)” را به نیروهای اطلاعاتی کشور نسبت دادند. لقبی که شایسته رشادت‌های بی دریغ فرزندان گمنام این مرز و بوم در دفاع از مرزهای امنیتی کشورمان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، امام خمینی (ره) برای نخستین بار در سال ۶۲ و پس از دستگیری عوامل حزب توده، لقب “سربازان گمنام امام زمان (عج)” را به نیروهای اطلاعاتی کشور نسبت دادند . حضور و وجود سربازان گمنام امام زمان (عج) به اندازه ای لازم و ضروری بود که امام خمینی (ره ) چندین بار در وصیت نامه سیاسی و الهی خود به این عزیزان اشاره نموده اند .حضرت امام درباره مراقبت و هشیاری فرموده‌اند:«باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدم نفوذی به مقابله برخیزید و به آنان مهلت ندهید، خدایتان یار و نگهدار باشد.

همچنین بنیان‌‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران در باره چگونگی مأیوس نمودن کفار و منافقان فرمودند: «توصیه اینجانب به مسلمین و خصوص ایرانیان به ویژه در عصر حاضر آن است که در مقابل این توطئه‌ها عکس‌العمل نشان داده و انسجام و وحدت خود به هر راه ممکن افزایش دهند و کفار و منافقان را مأیوس نمایند».

حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه، به تمام ملت عزیز ایران در وصیت‌نامه خود توصیه به حفاظت و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی فرموده‌اند:«اما به ملت عزیز ایران توصیه می‌کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور، قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید».

نقش پاسداران امنیت و آرامش امت شریف ایران در بیان امام چنین آمده است«همین جوانان فداکار عزیزند که شب‌ها بیدارند تا خانواده‌ها با آرامش استراحت کنند. خدایشان یار و مددکار باد.

به همین مناسبت نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت صاحب‌الزمان (عج) در تقویم رسمی ایران به نام سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای اطلاعاتی کشور شناخته می‌شود کسانی که نمی خوابند تا بخوابیم ، شهید می شوند تا در امنیت زندگی کنیم.

در عصر حاضر در حالی که کشور های جهان با اوضاع نابسامان امنیتی دست و پنجه نرم می کنند کشور پهناور ایران با وجود قومیتها و مذاهب مختلف در سایه تلاش و کوشش شبانه روزی،خوشنامان گمنامی که از میان بهترین، متدین ترین و تواناترین افراد جامعه هستند و در اصل جزو اصلی‌ترین نیروهایی هستند که وظیفه تامین امنیت کشور را بر عهده دارند، با خنثی کردن توطئه های داخلی و خارجی دشمنان و مقابله با نقشه های شوم آنها علیه حاکمیت و اقتدار انقلاب اسلامی و ایجاد وحدت با پایبندی به شرع مقدس ، اخلاق و قانون ، حفظ کرامت و شخصیت مردم و با اعتقاد راسخ به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امنیت پایداری را در کشور عزیزمان که مورد اذعان و اعتراف تمام کشور های جهان است را برقرار نمودند که در این راستا رهبر معظم انقلاب  نیز بارها و بارها تاکیدات بسیاری بر پاسداشت مقام شامخ سربازان گمنام امام زمان(عج) داشته و فرموده‌اند که آرامش و امنیت جامعه مرهون سربازان گمنامی است که دائم در جهاد فی سبیل ‌الله‌اند.

 سربازان گمنام امام زمان(عج) همانند حصار‌های امنیتی، دور تا دور جغرافیای ایران را با مجاهدت های خاموش خودگرفته اند و مقاوم ایستاده اند، تا ایران اسلامی با وجود موقعیت جغرافیایی واستراتژیک و قرارگرفتن در میان انبوهی از معادلات پیچیده وآشفتگی های سیاسی و نظامی در منطقه چون نگینی دردریای پرتلاطم دنیای امروز زبانزد همه باشد .

این دلاورمردان همیشه بیدار،مدافعان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌ها و آرمان‌های واقعی آن هستندکه برای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران تحرکات دشمن را دروجب به وجب خاک ایران چه شهر، روستا و حتی در دور افتاده ترین مناطق کشور تمام و کمال، فوری وبا زیرکی رصد کرده و خنثی می نمایند .

از طرفی مردمی شدن اطلاعات یک اقدام ویژه ای بود که در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت تا مردم نیز گامی در جهت ارتقای امنیت و سهیم شدن در امنیت جامعه داشته باشند زیرا وزارت اطلاعات مردم را امین خود و نقش آنها را در تولید امنیت کلیدی می‌داند و از طرفی  وزارت اطلاعات نیزدر طول حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی نشان داده است که وجودش تا چه حد ضروری بوده و می‌تواند به انقلاب اسلامی خدمت کند.

مجاهدت‌های خاموش و خالصانه سربازان گمنام امام زمان(عج) به دور از هرگونه ادعا و نامخواهی همچنان با صلابت ادامه دارد که برایشان در این راه پر فراز و نشیب به خصوص در این هفته که مزین به نام این عزیزان است آرزوی توفیق و مدد الهی داریم.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید