خبر فوری

جلیل تراهی به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد هرمزگان معارفه شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، معاون استاندار هرمزگان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی صبح امروز(۱۰ فروردین‌ماه) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، صبح امروز در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، جلیل تراهی به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان جایگزین علی الهیاری شد.

حجت الاسلام عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: هر اندازه خدمتگزاران، مدیران و مسئولان خدمتگزاری خود را افزایش دهند بر سیادت آن‌ها نزد خداوند متعال و مردم نیز افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده تصریح کرد: در مسیر خداوند بودن یک افتخار بوده و خدمت کردن در دستگاهی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و جامه عمل پوشاندن به نیاز نیازمندان، بزرگ‌ترین خدمت برای یک خدمتگزار است. مایه فخر دنیا و آخرت است که انسان توفیق پیدا کند در خدمت نیازمندان باشد و امروز همه ما مفتخریم که به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنیم.

عبادی‌زاده بیان کرد: متأسفانه بر اساس مستندات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، وضعیت فقر و اشتغال هرمزگان خوب نبوده و با توجه به موقعیت استراتژیکی که این استان دارد، این وضعیت زیبنده مردم شریف هرمزگان نیست. امیدواریم روال به گونه‌ای پیش رود که چرخه حمایت از نیازمندان با رسیدن به خودکفایی و اشتغال‌زایی برای آن‌ها، کاهش پیدا کند و در سال‌های آینده در آمارهای کشوری جزو چند استان فقیر نباشیم.

احمد مرادی: دولت حق هرمزگان را نمی دهد

نماینده مردم هرمزگان گفت: ۳۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در استان هرمزگان است.

احمد مرادی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در استان بالاست و خوشحال شدم که امروز امام جمعه بندرعباس نیز به این موضوع ورود کرده اند و صحه گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئولان تکلیفشان درخصوص کمیته امداد و بهزیستی را به درستی انجام می دادند الان مشکلات ما این نبود، اضافه کرد: دولت تمام تلاش خود را می کند که حق مردم این استان (درآمد مازاد مالیات) به آنها نرسد و فقر مردم بیشتر شود و این حق مسلم مردم هرمزگان به استان باز نمی گردد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر در چهار سال دوم عمر دولت، مازاد درآمد استان هرمزگان اختصاص داده می شد، 4 هزار میلیارد تومان سرمایه به این استان باز می گشت، خاطرنشان کرد: همه باید یک حرف واحد را بزنیم تا بتوانیم کاری برای مردم انجام دهیم.

امسال بنگاه‌های اقتصادی استان کمک بیشتری به رفع محرومیت کردند

علی الهیاری ادامه داد: امسال بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان با توجه به شرایط کرونایی سهم بهتر و بیشتری نسبت به کمک رسانی به آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد داشتند و کمک‌های آن‌ها در قالب سبدهای معیشتی، خرید تبلت دانش آموزی و موردی بوده است.

وی بیان کرد: این بنگاه های اقتصادی (شامل شرکت فولاد مادکوش، فولاد صبا، فولاد هرمزگان، سیمان هرمزگان و پالایش نفت بندرعباس) همچنین در راستای مسوولیت اجتماعی خود حمایت چهار هزار یتیم را متقبل شدند.

مدیرکل سابق کمیته امداد هرمزگان ضمن گلایه مندی از مناطق آزاد تجاری قشم و کیش گفت: این مناطق هیچ نقشی در محرومیت زدایی استان نداشته و کمک‌های آن‌ها به صورت جزیی و یا تکلیف قانونی بوده است.

الهیاری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در این برهه از شرایط کرونایی و وضعیت سخت اقتصادی فرمان اجرای طرح مواسات و همدلی را مطرح کردند که همه دستگاه‌ها و نهادها در کنار مردم در این طرح مشارکت کردند و در استان هرمزگان به خوبی این طرح شکل گرفت. 

وی بیان کرد: برکت حضور مردم در محرومیت زدایی و  فقر زدایی بالاست و هر چقدر مردم نسبت به این مساله دغدغه مند شوند بیشتر می‌تواند اثر گذار باشد.

مدیرکل سابق کمیته امداد هرمزگان در پایان عنوان کرد: در حال حاضر ۸۷ هزار و ۷۵۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان هستند که بخشی از آن‌ها آسیب دیدگان کرونا و قشرهای آسیب پذیر می‌باشند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید