خبر فوری

۲۱ هزار آزمایش مشکوک به کرونا در قشم انجام شد

قشم- هرمزبان – مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: تاکنون بیش از ۲۱ هزار نمونه گیری از افراد مشکوک به ویروس کرونا در قشم انجام شده که چهار هزار و ۲۱۷ مورد مثبت اعلام شد.

دکتر حمیدرضا بهزادی عصر یکشنبه در جلسه ستاد کرونا افزود: از این تعداد حدود ۱۷ هزار نمونه از تست‌ها به روش پی.سی.آر (PCR) و مابقی به روش رپیدتست (RAPID TEST) گرفته شد.

وی اظهار کرد: وضعیت سلامت گردشگران ورودی به قشم از طریق سامانه وزارت بهداشت رصد شده و از ورود بیماران و افراد مشکوک به کرونا به قشم جلوگیری می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ادامه داد: برای دریافت بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس ثبت شماره ملی ضروری است و این امر به شناسایی افراد بیمار کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: بازدید از مراکز گردشگری و اقامتی، اصناف، اسکله‌های مسافری و مکان‌های پر تردد توسط کارشناسان بهداشت با جدیت در حال انجام است.

بهزادی اظهار کرد: نصب چادر در سواحل و پارک‌ها بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عرضه قلیان دو عامل تشدید کننده بیماری هستند.

وی افزود: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی احتمال ورود به پیک بعدی وجود دارد.

خطر ورود کرونای هندی به قشم بالاست

مدیر شبکه بهداشت قشم تصریح کرد: کرونای نوع هندی در حال شیوع در جهان است و احتمال مقاوم بودن آن به واکسن کرونا نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ نفر از اتباع کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش در قشم حضور دارند و با تردد این اتباع از طریق دریا امکان ورود بیماری به قشم وجود دارد.

بهزادی در پایان تاکید کرد: با شناسایی این افراد و انجام آزمایش کرونا، از ورود این نوع از بیماری جلوگیری می‌شود.

۳۵۰۰ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی قشم انجام شد

مدیر مرکز بهداشت و درمان قشم گفت: سه هزار و ۵۰۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طرح تشدید بازرسی نوروزی از ۱۵ اسفندماه پارسال تاکنون توسط کارشناسان بهداشتی در این شهرستان مورد بازدید قرار گرفتند.

وی افزود: بیش از یکهزار و ۶۰۰ مورد از بازرسی‌های انجام شده با کمک سایر دستگاه‌های درگیر در ستاد سفرهای نوروزی قشم انجام شده است.

بهزادی ادامه داد: در این بازرسی‌ها یکهزار و ۴۸۶ مورد آزمایش مواد غذایی با دستگاه‌های پیشرفته اندازه‌گیری فوری انجام و مقدار یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و نابود شد.

وی تصریح کرد: از این تعداد بازدید ۱۲۰ مورد با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل و ۳۲ واحد نیز پلمب شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید