خبر فوری

۱۰ درصد روستاهای لالی هنوز از داشتن آب محروم هستند

لالی- نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا گفت: ۱۰ درصد روستاهای لالی هنوز از نعمت آب بهره‌مند نیستند اما حدود هشت میلیارد مترمکعب آب ذخیره در سدها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علیرضا ورناصری ظهر امروز جمعه در جلسه شورای برنامه‌ریزی این شهرستان لالی، به مظلومیت و محرومیت این شهرستان اشاره کرد و گفت: همه جا برای بارش باران دعا می‌کنند ولی در لالی مردم با مشکلاتی نظیر بی‌آبی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد روستاهای لالی هنوز از نعمت آب بهره‌مند نیستند، خبر داد: با توجه به دریاچه و سدهای موجود، حدود هشت میلیارد مترمکعب آب ذخیره وجود دارد؛ بنابراین این امر ظرفیت خوبی را در زمینه پرورش ماهی و اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

ورناصری با اشاره به اینکه ۲۷ درصد جمعیت لالی تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، گفت: در حوزه کشاورزی، شیلات و صنعت ظرفیت‌های خوبی وجود دارد ولی ضعف اشتغال‌زایی باعث چنین وضعیتی شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا بیان کرد: مردم همچنین از نظر برق‌رسانی نیز مشکلاتی را دارند از جمله اینکه شبکه برق بسیار فرسوده است.

وی با بیان اینکه سهم حوزه استحفاظی من از آزادراه‌ها نیز صفر است، افزود: مردم با وجود مشکلات بسیار مهم‌ترین درخواست خود را جاده و آسفالت اعلام می‌کنند زیرا وضعیت جاده‌ها خیلی مناسب نیست.

طبق گفته نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا، بافت فرسوده و ناکارآمد شهرستان لالی حدود ۵۳ درصد است.

ورناصری گفت: با وجود انجام اقدامات خوب در حوزه بهداشت و درمان ولی فاصله نیازها تا کمبودها در این شهرستان بسیار زیاد است.

وی بیان کرد: مردم مشکلات بسیاری دارند و به تنگنا آمده‌اند؛ کارگرانی که هشت ماه حقوق نگرفته‌اند و در معیشت خود به مشکل برخورده‌اند که برای اعتراض مقابل فرمانداری حضور پیدا کردند و علاوه بر حقوق معوق شهرداری در اداره آبفا نیز پرسنل مطالباتی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید